27 Ağustos 2009 Perşembe

Yoğurtlu Kebap

TARİF NO: 86

TARİFİ GÖNDEREN: OZGULUNTARİFLERİ
TARİF ADI: Yoğurtlu Kebap
SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ ÖZGÜL ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Yoğurtlu Kebap

Malzemeler;
•1 kg kuzu eti (kusbasi doganmis)
•2 buyuk kuru sogan

•3 tane domates

•4 adet patetes

•5-6 adt sivri biber
•1 su bardagi sivi yag (kizartmalik)

•1 yemek kasigi tereyagi

•500 gr yogurt

•Yeterince tuz

•1 cay kasigi karabiber

•1 tatli kasigi kekik

•1 su badagi sicak su
Yapilisi;

•2 adet onceden kabugu soyulmus kuru sogani once ikiye kesip sonra piyaz seklinde dograyin.

•Bir tencerenin icine 1 corba kasigi tereyagi koyun ve eritin.

•Eriyen yagin uzerine dilimlediginiz soganlari koyarak3-4 dakika karisirarak kavurun.

•Soganlar hafif pembelesmaya basladiginda dilimlenmis 1 kg kuzu etini ekleyin.

•Etlerin sulanmamasina dikkat ederek hizli ateste 5 dakika karistirarak kavurun.

•Uzerine 2,5 cay kasigi tuz ilave edin.

•Ardindan 1 su bardagi kaynar su ilave edin tencerenin kapagini kapatin.

•Ocagin altini kisarak yaklasik yarim saat kisik ateste kaynatarak etler yumusayincaya kadar pisirin.

•Dige tarafta ocagin uzerine bos bir tava koyun.

•İcine 1 bardak siviyag koyun ve kizdirin.

•Yag kizarken kabugu soyulmus patetesleri parmak buyuklugunde dilimleyin.

•Dilimlenmis patetesleri kizgin yagin icine atarak pembe renkte kizarana kadar bekleyin.

•Sivri biberleri ortadan bicakla kesin ve icini temizleyin.

•Domatesleri dorder dilime bolun ve bir kabin icine alin.

•Kizaran patetesleri yagdan cikartin ve onceden kagit havlu serdiginiz bir kabin icine alin.

•Ayni yagin icine biberleri atin 1-2 dakika sonra pateteslerin uzerine cikartin.

•Diger tarafta pismekte olan etin uzerine 1 tatli kasigi kekik ve karabiber ,ilave edin ve tencerenin altini kapatin.

•Bos bir tavayi ocagin uzerine alin ve icine 1 corba kasigi sivi yag koyun.

•Uzerine onceden dilimlediginiz domatesleri ilave edin ve yaklasik 1-2 dakika karistirarak kavurun hafice kizaran domatesleri tavayla birlikte atesten alin ve bir kenara alin.

•Servis tabaklarinin ortasina once kizarmis patetesleri koyun

•Pateteslerin kenarina ve ustune etleri,etlerin uzerine kizartiginiz sivri biberleri dizin.

•Kizarttiginiz domatesleri de tabagin icine dilediginiz bicimde koyun.

•Bir kabin icine yogurt koyup hafifce karistirin.

•Servis tabaklarinin ortasini dikkatlice acip yogurdu koyun.

4 yorum:

hunerlieller dedi ki...

SELAM SEVİLCİM.BİR TARİFİM(MUZLU KUP) DAHA VAR.SİTEMDE YAYINLADIM ALIRSAN SEVİNİRİM.KOLAY GELSİN.SEVGİLERLE

tatesal dedi ki...

Sevilcim Sac Kavurma ile etkinliğe katılıyorum,bekliyorum bloguma gelip alırmısın?
Sevgiler,kolay gelsin...

derya dedi ki...

Canım iyi akşamlar tarif bıraktım kocaman öpüyorum...

lemanice dedi ki...

sevilciğim sayfamda etkinlik için tarif yayımladım.alır mısın canımcım.hayırlı ramazanlar.

 
BLOG designed by