24 Ağustos 2009 Pazartesi

DÜĞÜN ÇORBASI

TARİF NO: 20
TARİFİ GÖNDEREN : NURDAN
TARİF ADI : DUGUN ÇORBASI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ NURDANINMUTFAGI ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

Malzemeler:

4-5 parça kuzu gerdan veya incik ( 2 su bardağı dolusu didilmiş haşlanmış et)
tuz
yaklaşık 3lt.su (orta boy bir tencereyi dolduracak kadar)

Terbiyesi:
1 su bardağı un ( bir parmak eksik)
1 yumurta sarısı
3-4 damla limon suyu
1 su bardağı soğuk su

Üstüne: 1 yemek kaşığı sıvıyağ ve 1 çay kaşığı kırmızı toz biber

Servis önerisi: sarımsak ve sirke

Yapılışı: Tencererye kaynamış su konur, haşlanmış didilmiş etler ve tuz ilave edilir, 10 dakika kaynatılır, kısık ateşe alınır.
Terbiye için; un, yumurta sarısı, limon suyu bir kaba konur, su ilavesi ile pürüzsüz olana kadar karıştırılır, kaynamakta olan çorba suyundan da 1 su bardağı eklenip karıştırılır.
Bu terbiye, ocakta kaynamakta olan çorbaya, yavaş yavaş dökülür, bir taraftanda çorba karıştırılır, koyulaşınca ocaktan alınır.
Sıvıyağda, toz biber yakılır, çorbanın üstüne dökülür.
Servis yaparken, arzuya göre, dövülmüş sarımsak ve sirke çorbaya ekelnebilir.Benim tercihim böyle, tavsiye ederim.

1 yorum:

harikamutfak dedi ki...

GÜNAYDIN CANIM...ETKİNLİK İÇİN TARİFİM VAR...KOLAYLIKLAR DİLİYORUM.İYİ HAFTALAR

 
BLOG designed by