31 Ağustos 2009 Pazartesi

ETLİ PATLICAN KEBABI

TARİF NO: 117

TARİFİ GÖNDEREN: YEMEKDEFTERİM
TARİF ADI: ETLİ PATLICAN KEBABI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ YEMEKDEFTERİM(NİHAL ) ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Etli patlıcan kebabı

Malzemeler:
3 tane yuvarlak patlıcan, 250 gr. kuşbaşı kuzu eti, 2 tane yeşil biber,1 tane kuru soğan, kuru nane, 2 tane domates, maydanoz, karabiber, kırmızı toz biber, zeytinyağı,1 tatlı kaşığı salça,

Beşamel sos için: 1 su bardağı süt, 1 yemek kaşığı un, biraz tereyağ, üzerine rende kaşar.

Yapılışı: Patlıcanlar alacalı soyulup 1 parmak kalınlığında yuvarlak doğranır. Tuzlanıp bekletilir. Acı suyu çıknca yıkanıp zeytinyağda kızartılır. Fırın tepsisine dizilir. Diğer tarafta soğan, biber doğranıp zeytinyağda biraz kavrulur, etler eklenip pişmeye bırakılır. Doğranmış domates eklenir, biraz sıcak suda salça ezilir, kırmızı toz biberle karıştırılıp ete eklenir. Etler iyice pişirilir. Karabiber, tuz ve doğranmış maydanoz ilave edilir. Patlıcanların üzerine kaşıkla paylaştırılır. Üzerine süt, un ve biraz tereyağla hazırlanan beşamel sos dökülür, en üste de rende kaşar serpilerek fırında pişirmeye devam edilir. Kaşarlar eriyince servis yapılır.

2 yorum:

Tarifbahcesi dedi ki...

Merhaba Sevil yorum bırakmıştım ama hata oluştu herhalde benimde tarifimi alırsan sevinirim canım. Nesrin Tarifbahcesi

Lezzet Gemisi dedi ki...

selam canım.... nasılsın... minik prensesimiz nasıl... etkinlik davetin için çok teşekkür ederim canım benim. bebek daha çok küçük olduğundan mutfakla pek ilgilenemiyorum eskisi gibi.. ne bulursak onu yiyoruz valla. :)))) ama buna rağmen seni kırarmıyım hiç.. iki sene önce ramazanda yaptığım bir tarifi tekrar senin için yayınladım balım. sayfamdan alabilirsin. kocamaannnn öpüyorum canım. hayırlı ramazanlar, bereketli sofralar dilerim can arkadaşım. kolay gelsin.

 
BLOG designed by