23 Ağustos 2009 Pazar

KARNIYARIK TARİFİ

TARİF NO: 12
TARİFİ GÖNDEREN : SAFİYE
TARİF ADI : KARNI YARIK

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ SAFİYE ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

Karnıyarık
Malzemeler
8 adet patlıcan

1 büyük soğan,2-3 dş sarımsak
5 yemek kaşığı zeytin yağı
300 gr kadar kıyma
Tuz, Karabiber, Pulbiber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı dolusu kıyılmış maydanoz
Patlıcanları kızartmak için sıvı yağ
Üzerine koymak için domates ve yeşil biber
Hazırlanışı
Öncelikle patlıcanları alacalı soyarak tuzlu su doldurduğunuz bir kapta beklemeye alın. Soğanı, sarımsağı yemeklik doğrayıp zeytin yağı ile tencereye alın. Onlar kavrulurken kıymayı ve salçayı ekleyin. Tuzunu baharatını ayarlayın. Soğumaya alın. Soğuduktan sonra içine maydanozları ekleyin.Tuzlu suyun içinde bekleyen patlıcanları temiz su ile yıkayıp, ortalarından keserek birer ikişer kızartmaya başlayın. Kızaran patlıcanları temiz bir peçetenin üzerine alın. Patlıcanların hepsi kızarınca içlerini açarak kıymalı malzemeden ekleyin. Üzerlerine bir dilim domates, bir dilim biber koyup tepsiye dizin. Pişireceğiniz zaman tepsiye biraz kaynar su ekleyin. Arzu ederseniz salçalı sos da yapabilirsiniz. Ben yaptım ama sevmeyenler olabilir.
Not: Resmi fırınlamadan önce çekmiştim. Malum İftar telaşı. Masamı da çekemedim telaştan. Sağlık olsun.


Afiyet olsun hepinize..Sevgiler..

0 yorum:

 
BLOG designed by