22 Ağustos 2009 Cumartesi

İZMİR KÖFTE

TARİF NO: 7
TARİFİ GÖNDEREN : FUNDA
TARİF ADI : İZMİR KÖFTE

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ DEFNEYLE BİRLİKTE ARKADAŞIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

MALZEMELER:
500 gr kıyma,
3 orta boy patates,
1 adet domates,
bayat ekmek içi,
2 dişi sarımsak,
karabiber,
kekik,pul biber,
tuz.
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle köftemizi hazırlıyoruz.Ben soğan koymadım anacak siz isterseniz koyabilirsiniz..
Köftelere parmak şeklini verip buz dolabında dinlendirmeye bırakıyoruz.Patatesleri halka halka doğrayıp kızgın yağda çok az kızartıyoruz.Köfteleri de aynı şekilde çok az kızartıyoruz.Yuvarlak bir borcama patatesleri diziyoruz.Üzerine köfteleri diziyoruz.En üste domatesleri küp küp doğrayıp ekliyoruz veya domates salçasından sıcak su ile sos hazırlayıp(ki ben öyle yaptım.)üzerine döküyoruz.Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 20 dk kadar pişirip fırından çıkartıyoruz.
Servis ederken patateslerin üzerine köfte gelecek şekilde servis ediyoruz.
AFİYET OLSUUUUN...

0 yorum:

 
BLOG designed by