28 Ağustos 2009 Cuma

KUMRU

TARİF NO: 96

TARİFİ GÖNDEREN:SUSAMCOREKOTU
TARİF ADI: KUMRU

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ FERİHA ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

Kepekli un ile hazırladığım kumrular tam bir kahvaltılık

Hamuru için daha önce yayınladığım kepekli ekmek tarifime bakabilirsiniz
KEPEKLİ EKMEK ve ÇEŞNİLİ MİNİ EKMEKÇİKLER




5 su bardağı kepekli tam buğday unu,

1 su bardağı beyaz un,

1 su bardağı ılık süt,

2 su bardağı ılık su,

1 paket (42gr) yaş maya,

1 tatlı kaşığı tuz,

1 çorba kaşığı toz şeker,

1 çorba kaşığı zeytinyağı,

Çeşnili ekmekler için:

Ceviz içi,

Hurma,

Zeytin,

Karışık baharatlar



Önce maya ılık sütte eritilir,diğer malzemelerle karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir,mayalanması için bekletilir.

Mayalanan hamurdan arzuya göre ister sade ister çeşnili küçük ekmekçikler unlu tezgahta hazırlanır tepsiye yerleştirip tekrar mayalanması için bekletilir.

210 c fırında pişirilir ***püf noktası:fırına ısıya dayanıklı içi su dolu küçük bir kap yerleştirilir böylelikle ekmekler yumuşacık olur.

1 yorum:

Safiye dedi ki...

sevilciğim yeni bir tarifle yeniden katılıyorum..Sevgiler..SAfiye Vişne Şurubu

 
BLOG designed by