25 Ağustos 2009 Salı

DOMATESLİ KIRMIZI BİBER TURŞUSU

TARİF NO: 32
TARİFİ GÖNDEREN:SANİYE SULTAN
TARİF ADI:DOMATESLİ KIRMIZI BİBER TURŞUSU


SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ SANİYE SULTAN ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
MALZEMELER:

5 kilo domates
5 kilo kırmızbiber
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı sirke
20 adet acı yeşil biber
1 baş sarımsak
1 demet maydanoz



YAPILIŞI:

1)Kırmıbiberleri temizlendikten sonra fırın tepsisine koyarak fırında közleyin. Közlenen biberlerin soğuyunca kabuklarını soyun ve küçük küçük doğrayın.
2)Domatesleri rendeleyin ve suyunu çekene kadar iyice pişirin.Suyunu çekince yeşil biberleri ekleyin 1-2 dakika karıştırın,közlenmiş ve doğranmış kırmızbiberleri ekleyin.
3)Rendelenmiş sarımsak,sıvıyağ,sirke ve tuzunu ekleyerek 25-30 dakika daha pişirin.Altını söndürünce maydanozları ekleyerek karıştırın.
4)Sıcakken kavanozlara koyup ağzını sıkıca kapatarak bekletin.

1 hafta içinde oluyor sonra afiyetle yiyin.Serin bir yerde saklayın. Fakat ağzını açtığınız kavanozu buzdolabında bekletin.

1 yorum:

FERZAN dedi ki...

sevilciğim etkinliğimi alabilirsin,kolaylıklar diliyorum,hayırlı ramazanlar,sevgiler
(yalnizkralice.blogspot.com)

 
BLOG designed by