5 Eylül 2008 Cuma

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 51,TARİF ALİ NAZİK

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
51, TARİF SEVGİLİ TARİFDÜNYASI'NDAN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

ALİ NAZİK MALZEMELER
*6 adet patlıcan (ister ocakta ister fırında gözleyin fırın daha kolay)
*200 gr kıyma
*1 büyük kuru soğan
*3 sivri biber
*3 adet domates
*yarım demet maydanoz
*1 yemek kaşığı domates salçası
*1 yemek kaşığı biber salçası
*2 yemek kaşığı sıvı yağ (kıyma için)
*1 yemek kaşığı margarin (patlıcanı kavurmak için)
*500 gr yoğurt kaymaklı
*4 diş kadar sarımsak
*tahmini tuz
*karabiber veya pul biber
YAPILIŞI
Öncelikle patlıcanları yıkayın fırın tepsisine koyun pişirin kabuklarını soyun bıçak yardımı ile minik minik doğrayın tavada margarin ile patlıcanlarınızı kavurun tuzunu ve pul biberini koyun kavurduğunuz patlıcanları servis tabağına alın sarımsakları rendeleyip yoğurda karıştırın patlıcana dökün karıştırın diğer bir tavada yemeklik doğradığınız soğan ve sivri biberleri pembeleşinceye kadar kavurun kıymayı ve domatesleri ilave edin salçaları tuzunu ve ince kıyılmış maydanozları da koyup biraz pişirin
hazırlamış olduğunuz kıymayı bu yoğurtlu karışımın üzerine yayın sıcak olarak servis yapın yiyenlere afiyet olsun ilk kez yaptım ama hoşuma gitti yapmayanlara denemelerini tavsiye ederim...

0 yorum:

 
BLOG designed by