29 Ağustos 2009 Cumartesi

RAMAZAN PİDESİ TARİFİ

TARİF NO: 101

TARİFİ GÖNDEREN: PASTA KUR (ZEYNA)

TARİF ADI: RAMAZAN PİDESİ

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ ZEYNA  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

MALZEMELER:


-5 su bardağı un

-1 su bardağı süt (ılık)

-1 su bardağı su (ılık)

-1 paket dr.oetker instant maya

-1 tatlı kaşığı tuz

-1.5 tatlı kaşığı şeker

-40 gr.tereyağ

-1 yumurta sarısı (üzeri için)

-2 kaşık zeytinyağı(üzeri için)

-susam ve çörekotu

YAPILIŞI:Bütün malzemeleri katıp yumuşak bir hamur yoğruyoruz (tereyağ hariç) 30 dak.dinlenmeye bırakıyoruz,mayalanan hamura tereyağınıda katıp tekrar yoğruyoruz ve ardından tepsiye döşüyoruz ve bir 20 dak.öyle bekletiyoruz(tepsi mayası için) ardından fırını 180 dereceye ayarlıyoruz üzerine şekil verip yumurta ve z.yağını karıştırıp sürüyoruz.Son olarak susam veya çörekotu serpip fırına veriyoruz üzeri kızarınca çıkarıyoruz ben süre tutmadım daha doğrusu tutmaya vaktim yoktu başka yemeklerlede uğraşınca aynı anda...ama gene vardır 30 45- dak. arası siz genede kendinize göre ayarlayın süreyi ..

0 yorum:

 
BLOG designed by