27 Ağustos 2009 Perşembe

KATMER POĞAÇA

TARİF NO: 76
TARİFİ GÖNDEREN: GELİNCİK MUTFAK
TARİF ADI:  KATMER POĞAÇA
SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ GELİNCİKMUTFAK ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Malzemeler;


1 su bardağı süt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)

1 yemek kaşığı kurumaya

2 çay kaşığı tuz

2 çay kaşığı tozşeker

Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım)

75 gr tereyağ yada margarin

Yapılışı;

Maya çok az ılık suyla eritilir. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapılır. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırılır. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağ ince bir tabaka halinde sürülür(ben margarin kullandım). Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlem tekrarlanır. En üsttekine yağ sürülmez. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş açılır. Sigara böreği sarar gibi kesip,rulo yapılır(istenirse iç konulabilir,ama ben sade yaptım,açma tadında olması için). Tepsiye dizilen rulolara yumurta sarısı sürülür ve mayalanmaya bırakılır.Mayalanan hamurlar fırına verilir ve üzeri kızarana dek pişirilir..Afiyet olsun..

0 yorum:

 
BLOG designed by