27 Ağustos 2009 Perşembe

Mısırlı - Pirinçli Yoğurt Çorba

TARİF NO: 70

TARİFİ GÖNDEREN: YETURLA LEZZETKARELERİ
TARİF ADI: Mısırlı - Pirinçli Yoğurt Çorba

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ YETURLA (YEŞİM ) ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

2 su bardağı yoğurt


1 tatlı kaşığı un

5 bardak su



malzemeri tel çırpıcı ile çırpıp bir kenarda bekletiyoruz.
1 çay bardağı pirinç(haşlıyoruz.)
1 su bardağı dondurulmuş mısır
sosu:
sıvı yağda yakılmış kekik veya nane
tenceremize yoğurtlu harcımızı alıp üzerine haşlanmış pirinci 1 tavuk suyu tableti ve 1 çay kaşığı limontuzunu da (biz hafif ekşi sevdiğimiz için ekliyorum.isterseniz ilave etmeyebilirsiniz) ekleyerek ateş üzerine kaynamaya alıyoruz.çorbamızı sürekli kaynayıncaya dek karıştırıyoruz.(eğer sürekli karıştırmazsak yoğurdumuz kesilir.püf noktası kaynayana dek sürekli karıştırmak)

2-3 dk sonra mısırı ilave edip arada bir karıştırarak 7-8 dk.daha pişiriyoruz. tuzunu ilave edip ateşten alıyoruz.
sos malzemesini hazırlayıp sosluğa alıyoruz.
çorbamızı kasemize alıp servis zamanı sosundan üzerine gezdirip sıcak servis yapıyoruz.

1 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Yeni bir tarifim var. Kolay gelsin. Sevgiler.

 
BLOG designed by