27 Ağustos 2009 Perşembe

Kubbe Pasta

TARİF NO:72
TARİFİ GÖNDEREN: NUR KAKAO BULUTLARI
TARİF ADI:  Kubbe Pasta

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ NUR  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM


Kubbe Pasta

Kişiye özel pasta yapıyorum ama, henüz pasta tarifi paylaşmadığımı farkettim. Kubbe pasta kolay, hemde çok kolay bir pasta. Öyle kek pişirmek derdi yok, tabii arzu eden süngerimsi bir kek pişirip onuda kullanabilir. Eminim ki evde yapılmış bir kek kullanılırsa çok daha lezzetli olur. Ama amaç burada, kolay ve lezzetli alternatifler ortaya çıkarmak. Daha anlaşılır olması açısından, her aşamayı fotoğrafladım.

Kubbe pastayı, sevgili Sevil'e İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3e gönderiyorum.
Malzemeler

1 Adet Kakaolu hazır pandispanya (genelde ikiye bölünmüş olarak satılır)

Islatmak için

1 Su bardağı su

1 Tatlı kaşığı nescafe

1 Tatlı kaşığı toz şeker

Muhallebi

1/2 Lt. süt

3 Yemek kaşığı mısır nişastası

1 Su bardağından biraz az toz şeker

1/2 Yemek kaşığı margarin

1 Kahve fincanı hindistan cevizi

1 Paket vanilya

Üzeri için

1/2 Paket çikolata sos(paketin üzerindeki ölçülerle hazırlayın)

Toz antep fıstığı
Hazırlanışı
Süt, nişasta, tozşekeri bir tencerede karıştırarak pişirin. Ateşten aldıktan sonra margarin, hindistancevizi ve vanilyayı ilave edip karıştırın. Soğuması için bekletin.
Büyük bir kase içerisinde, nescafeli karışımın yarısıyla pandispanyanın bir katını ıslatın, ıslanan kek yavaşça aşağı doğru kaymaya başlar. Kek artık kırılmayacaktır ve kaseye iyice yerleştirin.
Kase içerisindeki kekin üzerine iyice soğuyan muhallebiyi dökün.
Üzerini kekin diğer parçası ile kapatın ve nescafeli karışımla ıslatın.
Kabınızın üzerini strec filmle kapatarak bir gece bekletin.
Ertesi gün pastanızı ters çevirerek servis tabağına alın.
Daha önce hazırladığınız soğumuş çikolata sosu üzerine yavaşca dökün, sos biraz fazla gelebilir.
Üzerine toz antepfıstığı serpin.
Afiyet olsun
Gönderen Nur Vural

1 yorum:

PINAR dedi ki...

merhaba yeni tarifim yayında,kolay gelsin...
http://lezzetpinari.blogspot.com/2009/08/seftali-tatlisi.html

 
BLOG designed by