22 Ağustos 2009 Cumartesi

NOHUTLU MANTI

TARİF NO: 8
TARİFİ GÖNDEREN : TÜLAY
TARİF ADI : NOHUTLU MANTI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ SİHİRLİELLER34 ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
İç Malzemesi ;
1 tane soğan
200-250 gr kıyma
Tuz,karabiber
Kıymanın içerisine rendelenmiş soğanı tuzu karabiberi ilave edip iç harcı hazırlayalım.

Mantı Hamuru için;
2 su bardağı un
1 yumurta
tuz
Karıştırma kabının içerisine unu,yumurtayı, tuzu alarak yavaş yavaş su ilavesi ile sert bir hamur yapın.Hazırladığımız hamuru biraz dinlendirin.
Dinlendirdiğimiz hamuru 2 bezeye ayıralım. Hamuru 1/2 mm kalınlığında yufka açalım böreklik yufkadan biraz kalın olacak 1,5 cm'lik kareler keselim
hazırladığımız iç malzemeden içerisine koyup uçlarını birleştir.
2 kase mantıyı haşla içerisine 1 kase haşlanmış nohutu ilave et üzerine mantının suyundan 1/2 çay bardağı dök.Diğer yandan hazırladığımız sarımsaklı yoğurdu döküp fındık yağında nane ve kırmızıbiberi (oğluşum acı yemediği için ben koymadım) kızdırıp üzerine dök.
Afiyet olsun.

1 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Sevilcim tarifin bloğumda fincanda güllaç. Alırsan sevinirim.
Sevgiler.

 
BLOG designed by