29 Ağustos 2009 Cumartesi

VİŞNE ŞURUBU

TARİF NO: 103
TARİFİ GÖNDEREN: SAFİYENİNMUTFAGİ
TARİF ADI: VİŞNE ŞURUBU
SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ SAFİYE ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

Vişne Şurubu

Malzemeler
İstediğniz kadar vişne
Toz şeker
Su
Eldiven
Ezmek için kalın aralıklı meyve sebze yıkadığımız süzgeç

Hazırlanışı
Vişneleri saplarından ve varsa yapraklarından ayıklayıp bol suyla yıkayın. Üzerini geçecek kadar su ilave edin. Kaynamaya bırakın. Kaynayınca altını kapatıp soğumaya bırakın. Eğer soğuyunca hemen yapmaya başlayacaksanız buz dolabına koymanıza gerek yok. Ama eğer ertesi gün yapabilirim derseniz -benim gibi- dolaba kaldırmanızı öneririm. (Bozulmasını önlemek amacıyla)
Yeteri kadar soğuyan vişnelerin tanelerini süzgeç üzerinde eldiven giydiğiniz elinizle tabir-i caizse mıncıklayarak ezin. Bu işlemi bütün vişneler için tekrarlayın. Arzu ettiğiniz kadar toz şekerle tatlandırın, suyunu ayarlayın.İçeceğimiz içmeye hazır. Afiyet olsun...

0 yorum:

 
BLOG designed by