27 Ağustos 2009 Perşembe

PATLICAN ÇORBASI

TARİF NO: 75

TARİFİ GÖNDEREN: SUSAMCOREKOTU(MANEVİ ANNEM )
TARİF ADI: PATLICAN ÇORBASI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ FERİHA ANNEM  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
AYRICA MUTLAKA FERİHA ANNEMİN MENÜSÜNE BAKIN HARİKA AKŞAM İÇİN BİR İFTAR  MENÜSÜ  HAZIRLAMIŞ..BAKMAK İÇİN TIKLAYINIZ...



MALZEMELER
2 adet patlıcan,
2 bardak et suyu (tavuk suyu kullandım),
2 bardak su,
1,5 bardak süt,
1 çorba kaşığı tepeleme un,
2 kaşık tereyağı,
1 kaşık zeytinyağı,
Yarım limon,
İsot biber
YAPILIŞI:Önce patlıcanlar közlenir,kabukları soyulup çatalla ezilir yada rondoda püre yapılır,
Su,et suyu ve ezilmiş patlıcan birlikte kaynatılır,
Bir kaşık tereyağı,zeytinyağı ve un birlikte hafifçe kavrulur,içine süt ilave ederek beşamel sosu hazırlanır.
Sos kaynayan karışıma ilave edilir, el blendırı ile pürüzsüz hale gelen çorbanın tuzu atılır, üstüne kalan bir kaşık tereyağı kızdırılarak dökülür.
Limon suyu ve isot biberle servisi yapılır

0 yorum:

 
BLOG designed by