27 Ağustos 2009 Perşembe

DOMATES SOSLU KAŞARLI KÖFTE

TARİF NO: 89
TARİFİ GÖNDEREN: FİLİZCE LEZZETLER
TARİF ADI: DOMATES SOSLU KAŞARLI KÖFTE

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ FİLİZ  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Malzemeler;(3 kişilik)


250 gr kıyma

3-4 diş sarmısak(soğan koymadım)

2-3 dilim beyaz ekmek içi

1 yumurta

karabiber,tuz

Üzeri için;

1 domates,1 kaşık salça,kekik,köfte sayısına göre kaşar dilimi,sıvıyağ

Yapılışı;

Köfte malzemeleri iyice yoğurulur,yuvarlanır,ve yassı şekil verilir..yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı dizilir,bir kaseye domates kabuklarıyla beraber çok ince ince doğranır,1 kaşık salca ve sıvıyağ eklenir,bu karışım köftelerin üzerine birer kaşık dökülür,ardından hepsine kekik serpilir..kızgın fırına verilir,pişmeye yakın kaşar dilimleride konulur,kaşarlar eriyince fırın kapatılır,biraz fırında bekledikten sonra ,servis tabağına alınır.Kızarmış patates ve salata eşliğinde yyenilebilir,biz öyle yaptık...Afiyet olsun..

0 yorum:

 
BLOG designed by