27 Ağustos 2009 Perşembe

VİŞNELİ SAKIZLI KUP

TARİF NO: 69
TARİFİ GÖNDEREN: YETURLA LEZZETKARELERİ
TARİF ADI: VİŞNELİ SAKIZLI KUP




SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ YETURLA (YEŞİM ) ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
malzemelerimiz....


1 lt süt

2 türk kahvesi fincanı şeker
2 türk kahvesi fincanı un
2 diş damla sakızı
25 gr margarin...
vişneli sos:
1 su bardağı vişne
2 su bardağı su
1 /2 su bardağı şeker
2 tatlı kaşığı PATATES NİŞASTASI
ÖZELLİKLE JÖLE TARZI SOSLARDA PATATES NİŞASTASI KULLANIYORUM.MISIR NİŞASTASINA GÖRE DAHA PARLAK OLUYOR....SANKİ TART JÖLESİ KULLANILMIŞ GİBİ....TAVSİYE EDERİM....(lezzet ve kıvamı hazır satılan soğuk jöle gibi oluyor)
süt,şeker,un ,sakız tel çırpıcı ile çırpıp sonrasında ateşin üzerine alıp üzeri göz göz oluncaya dek pişiriyoruz.
ateşten alınca 1 paket vanilya ve 25 gr margarini ekleyip mikser ile homojen olana dek iyice çırpıyoruz.
kuplara yarıya kadar doldurup soğutuyoruz.
vişneli sos:
sos malzemelerini bir tencereye alıp çırpıp pişiriyoruz.hafif ılık olunca kupların üzerine paylaştırıp buzdolabında soğumaya alıyoruz.servis zamanı nane yaprağı ile süsleyip soğuk servis yapıyoruz...

0 yorum:

 
BLOG designed by