25 Ağustos 2009 Salı

Halka Köfte ve Fırında Patates (elma patates)-Sürpriz Köfte-Ödüllerim

TARİF NO: 42
TARİFİ GÖNDEREN: ARMİNA
TARİF ADI:Halka Köfte ve Fırında Patates (elma patates)-Sürpriz Köfte

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ ARMİNA ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM


Halka Köfte
Köftelik kıymayı, biraz suyla ıslatılıp sıkılmış bayat ekmeği, soğan ve sarımsak rendesini, 1 çay kaşığı karbonatı, maydanozu, tuzu, fesleğeni, naneyi, karabiberi, kırmızı toz biberi, pul biberi, kimyonu yoğurma kabına alıp yoğurun. Köfte hamurundan parçalar koparıp, halka şekilleri verin. Buzdolabında bir süre bekletip, sıvı yağda kızartın.
Not: Köftenin birazını halka şeklinde birazını da normal köfte şeklinde yaptım. Köftelerin halka olmayanlarını una bulayıp kızarttım.

Fırında Patates (elma patates)

Patatesleri soyun, dilimleyin ve yıkayın. Patatesleri biraz sıvı yağ, kekik, tuz, karabiber, pul biber, kişniş, kimyon ve kırmızı toz biberle karıştırın. Baharatlı patatesleri yağlanmış tepsiye yayıp fırında pişirin.

Sürpriz Köfte
Köftesi için:
500gr. Tavuk kıyması
3 Yemek kaşığı soya sosu
1 Küçük soğan rendesi
Yarım su bardağı galeta unu
1 Diş sarımsak (rendelenmiş)
2 Tatlı kaşığı köfte baharatı, tuz
İçi için:
6 Küçük patates
1 Yemek kaşığı margarin
1 Çay kaşığı zencefil
Kırmızı toz biber, tuz
Karabiber, pul biber
Çok az muskad (rendelenmiş)
Ayrıca:
Pane harcı
1 Yumurta
Yapılışı: Patatesleri haşlayın, soyun ve ezin. Margarini eritip patatesleri, baharatları, tuzu ekleyin kavurun. Köfte malzemelerini karıştırıp yoğurun. Köfte hamurundan büyüp parçalar koparıp, içlerine soğumuş olan patatesli harçtan koyun. Köftelere yuvarlak şekiller verin. 1 Yumurta ve biraz suyu çırpıp, köfteleri yumurtalı karışıma ve pane harcına bulayın. Sürpriz köfteleri sıvı yağda kızartıp, sıcak servis yapın.

4 yorum:

hilalinmutfagi dedi ki...

Blogumda kaplama patlican iftar bereketi 3 etkinligine gitmek icin seni bekliyor.Kolay gelsin

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM BENIM, TARIFIMI YAYINLADIM GELIP ALABILIRSIN. KOLAY GELSIN...

elzemhobby dedi ki...

kolay gelsin arkadaşım tarifim vardı alabilirseniz ....hayırlı ramazanlat olsun.

derya dedi ki...

Canım harika bir etkinlik oluyor bende tarif bıraktım kocaman öpüyorum

 
BLOG designed by