27 Ağustos 2009 Perşembe

SAÇ KAVURMA

TARİF NO: 88

TARİFİ GÖNDEREN: TETESAL
TARİF ADI: SAÇ KAVURMA

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ TETESAL (TÜLİN)  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
MALZEMELER:

Yarım Kilo parça dana eti

2 baş soğan

4-5 adet sivri biber

3-4 adet domates

Yarım çay bardağı sıvı yağ

Tuz,karabiber,kimyon

YAPILIŞI:

Sac Kavurma herkesin de bildiği gibi özel bakır sacda yapılır.Ben öyle yaptım ama istenirse teflon tencere veya tavadada yapılabilir...Öncelikle minik doğranmış etler kızgın tavaya konarak kapağı kapatılır ve kendi suyu ile pişmesi sağlanır.Bir miktarda su eklenir 1 çay bardağı kadar....Daha sonra kapak açılır ve doğranmış soğanlar ve biberler ilave edilir....Karıştırılarak kızarması sağlanır....En son domateslerde ilave edilerek pişirilir.Karabiber ve az miktarda kimyon eklenir,tuz en son ilave edilirki etler sertleşmesin....Biraz daha sulu sevenler az miktarda kaynar su ilave edebilirler...İyice kızardıktan sonra servis edilir...Pirinç pilavı ve cacık yanına en çok yakışan yiyeceklerdir....AFİYET OLSUN!!!

0 yorum:

 
BLOG designed by