23 Ağustos 2009 Pazar

ISPANAKLI DALYAN KÖFTE

TARİF NO: 16
TARİFİ GÖNDEREN : ZEYNA
TARİF ADI : ISPANAKLI DALYAN KÖFTE

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ ZEYNA ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

ISPANAKLI DALYAN KÖFTE
MALZEMELER:
-500 gr .kıyma
-1 yumurta beyazı
-tuz
-baharatlar(kimyon,biber,k.biber,köfte baharı)
-soğan
-yarım y. kaşığı salça
-ıspanak (ölçü veremeyeceğim herkes kendine göre ayarlasın benimki buzluktaydı ölçüyü unuttum ama gene vardır en az 700gr.)
YAPILIŞI:Soğanları kavuruyoruz salçayı ekliyoruz ardından ıspanakları ve baharatları ekleyip biraz çeviriyoruz 5 dakika kadar ve altını kapatıyoruz diğer tarafta kıymayı baharatlarıyla iyice yoğuruyoruz ve tepsiye bir aluminyum folyo üzerine kare yada dikdörtgen biçimde yayıyoruz ve bu harcıda onun üzerine yayıyoruz aluminyum folyo yardımıyla rulo haline getiriyoruz ve üzerine yumurta beyazı sürüyoruz 2-3 çay kaşığıda tereyağ ekleyip fırına veriyoruz ben 10 dakika sonra üzerinin yanmaması için fırın poşetini kapattım yaklaşık 40-45 dak.200 derecede pişirdim.Yanında patates püresiyle harika oluyor eğer ıspanağınız yoksa içine başka garnitürde koyabilirsiniz(mantar,bezelye havuç karışımı)ne arzu ederseniz size kalmış.Yapanlara kolay gelsin ve afiyet olsun....

0 yorum:

 
BLOG designed by