26 Ağustos 2009 Çarşamba

Yoğurt Çorbası

TARİF NO: 56
TARİFİ GÖNDEREN:BİRSEL
TARİF ADI: Yoğurt Çorbası

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ BİRSEL ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

Tarif Emine Beder'den. Bu pratik çorba da İftar Bereketi Etkinliği-3 için Sevil 'e gidiyor.

Malzemeler :
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 adet yumurta sarısı
1 su bardağı yoğurt
3 yemek kaşığı un (tepeleme)
2 yemek kaşığı tereyağı
4-5 su bardağı et suyu veya su
tuz, kırmızıbiber, kuru nane
1 avuç mantı (Ben ilave ettim)

Yapılışı :
Tencereye yoğurt, yumurta sarısı ve un alınıp çok az su ilavesiyle topaksız kıvama gelinceye kadar karıştırılır. Su ve haşlanmış nohutlar eklenir. Ağır ateşte sürekli karıştırılarak, üzeri göz göz olana kadar pişirilir. (Ben mantı eklediğim için mantılar yumuşayıncaya kadar pişirdim.) Çorbayı ateşten almadan 5 dakika önce tuzu ayarlanır. Bir tavada tereyağı eritilir. Nane ve kırmızıbiber eklenip ateşten alınır. Çorbanın üzerine biberli, naneli tereyağı gezdirilerek servis yapılır.

Afiyet olsun.

0 yorum:

 
BLOG designed by