2 Eylül 2008 Salı

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ VE 4. TARİF HÜNKAR BEGENDİ

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
4, TARİF SEVGİLİ DEFNEYLE BİRLİKTE 'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

MALZEMELER:(2 kişilik)
4 adet közlenmiş soyulmuş patlıcan,
250 gr kuşbaşı doğranmış et,
1 adet orta boy ince kıyılmış soğan,

1 adet rendelenmiş domates,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 adet ince kıyılmış biber.
BEŞAMEL SOS İÇİN
1 su bardağı süt,
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ,
tuz,karabiber.
YAPILIŞI:
Öncelikle patlıcanları fırında közleyip soyuyor ve ince ince kıyıyoruz.Eti düdüklüde pişiriyoruz.Bir tencerede ince kıyılmış soğanı ve biberi sıvı yağ ile kavuruyoruz,domates saçasını ekleyip biraz daha karıştırıyoruz ve eti ekliyoruz,rendelenmiş domatesi ,tuz ve karabiberini ekleyip beş dakika kadar steliyoruz ve altını kapatıyoruz.Başka bir tencereye tereyağı ve unu koyup orta etşte biraz kavuruyoruz ,daha sonra sütü ve tuzu da ilave ediyoruz ve hızlı bir şekilde koyulaşıp kıvam alana kadar karıştırıyoruz.Kıvam aldıktan sora incecik kıyılmış közlenmiş patlıcanı da ekleyir 2 dk kadar karıştırıyoruz ve altını kapatıyoruz.Servis tabağına önce beşamel soslu patlıcanı,üstüne de etimizi koyup sıcak olarak servis ediyoruz.
AFİYET OLSUUUUN.

1 yorum:

Anonymous dedi ki...

canım tarifimi sahurda eklemiştim.etkinlik aklımdan çıkmış tamamen..uyku hali işte kusura bakma.karnıyarık yapmıştım sana kısmetmiş.gel de al istersen...
yersofrası-özlem

 
BLOG designed by