8 Eylül 2008 Pazartesi

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 72. TARİF HÜNKAR BEGENDİ

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
72, TARİF SEVGİLİ DİLEK'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM



SEVGİLİ DİLEK HARİKA BİR MASA İLE KATILDI VE HÜKAR BEGENDİ TARİFİ



Malzemeler:
-1 kilo kuzu kuşbaşı et (ben dana eti kullandım)
-1 domates
-1 soğan
-2 diş sarımsak
-2 domates
-1 yemek kaşığı salça
-2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
-tuz
beğendi için;
-3 çorba kaşığı margarin
-4 adet közlenmiş patlıcan
-3 çorba kaşığı un
-1,5 su bardağı süt
-150 gr. kaşar peyniri rendelenmiş
-tuz
YAPILIŞI:
kızgın sıvıyağa ilk önce kıyılmış sarımsak atılır biraz sotelenirardından ince doğranmış soğan eklenerek güzelce kavrulursalça eklenir ve salçanın çiğ kokusu gidene kadar soteleniret ve tuz eklenerek etin rengi dönene kadar kavrulur.yaklaşık 1 çay bardağı sıcak su eklenerek kısık ateşte 1 saat pişirilir..beğendi içinde;közlenen patlıcanların kabukları soyulur ve kararmaması için limonlu suda bekletilir.servis saatine yakın bir zamanda tavaya 2 çorba kaşığı margarin konulurun katılarak un pembeleşmeye yakın yavaşça süt ilave edilir.ince kıyılmış patlıcanlarda eklenerek ,kısık ateşte tahta kaşıkla ezerek karıştırılır..kaşar rendesi ilave edilir.iyice karıştırılarak pişirilerekilk önce tabağa beğendi üzerinede etimiz konularak servis yapılır..afiyet olsun.....

2 yorum:

yildiz dedi ki...

Sevgili arkadasim,"iftar bereketi"
etkinligin hayirli olsun.
Bana birakmis oldugun mesajda ilk hafta etkinlik sirasi sen de,2. hafta Selma arkadsimizda sonra ki iki hafta ise porselen demlik olarak devam edecekti.
Etkinlik tarifimi yapip yayinladim ama,Selma arkadasimiz tatildeymis.
Tarifi mi yayinlamak istersen istedigin zaman kopyalayabilirsin,bana yorum birakirsan sevinirim.Ona göre link verecegim.
Tekrar görüsmek üzere,sevgiler...

Adim: Huriye dedi ki...

Sevilim tarifi yayinladim balim,gelip alirsin,eee artikin yarina kaldi gecenin bu saatinde de gelecek degilsin yaa:)) iyi sahurlar canimcim optum

 
BLOG designed by