7 Eylül 2008 Pazar

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 63,TARİF KÖFTELİ YOGURTLU KEBAP

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

63, TARİF SEVGİLİ ACİGUL 'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
malzemeler:
1kg koyun kıyması (ben dana kıyması kullandım)
2 orta boy soğan (ince kıyılmış)
tuz
karabiber
yarım çay kaşığı yeni bahar (ben sevmediğim için kullanmadım)
1 bağ maydanoz
5 adet pide
500 ml. et suyu (2 sb)
100 gr. tereyağ (6,5 y. kaşığı)
300 gr. yoğurt(çırpılmış)
1 çay k. pul biber
yapılışı:
kıymayı bir kaba koyun içine baharat,sogan ve maydanozu ekleyin ve köfte yapın.köfteden iri parcalar alarak şişlere geçirin (adana kebap gibi). varsa ızgarada yoksa fırınınızın ızgarasında her tarafı iyice kızarana kadar pişirin.pideleride ızgaranızda ısıtın doğrama tahtasına alarak küpler halinde kare kare kesin. tabağın dibine dizin pideleri.et suyunu bir taşım kaynatın. tereyağını kızdırın.pidelerin üstüne 1 kepçe et suyunu gezdirin.tuz serpin ve tekrar bir kepçe et suyu ilave edin. pideler et suyunu çekince kızdırılmış yağın yarısını gezdirin. pişen şişleri pidelerin üstüne yerleştirin. tavada kalan yağı pul biber katarak yeniden kızdırın.çırpılmış yoğurdu köftelerin üzerine yayın.biberli yağı gezdirin üzerine.
afiyet olsun...
(ben köfteleri üste yoğurtu alta koyuyorum. istediğiniz gibi yapabilirsiniz.)kitaptan aldığım bir tarif olduğu için ben malzemenin hepsini kullanmıyorum kişi sayınıza göre yaparsınız

0 yorum:

 
BLOG designed by