8 Eylül 2008 Pazartesi

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 71. TARİF HÜNKARIN TACI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
71, TARİF SEVGİLİ BİRSEL-İREM'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Hünkar Tacı
Malzemeler :
500 gr. kıyma
2-3 dilim ufalanmış bayat ekmek içi
1 adet yumurta1 adet kuru soğan (rendelenmiş)
köfte baharı
kimyon
karabiber
tuz
2-3 adet büyük boy patates
1 kase haşlanmış bezelye
2 yemek kaşığı tereyağı
Kaşar peyniri rendesi
Yapılışı :
Kıyma, ufalanmış ekmek içi, yumurta ve baharat birlikte yoğrulup halka haline getirilir ve 30 cm. çapındaki bir tart kalıbının içine yerleştirilir; ortası patates püresini alacak kadar açık bırakılır. Fırında 30 dakika pişirilir, dışarı çıkarılıp dibine birikmiş olan et suyu bir kaşıkla alınır. Patatesler haşlanır, kabukları soyulur. Sıcakken tuz, tereyağı ve kaşar rendesi eklenip çatalla püre haline getirilir. Hazırlanan püre halka halindeki köftenin ortasına doldurulur. Üzerine kaşar rendesi serpilerek 10 dakika daha peynir eriyinceye kadar pişirilir. Bezelyeler tereyağı ile yağlanıp halkanın etrafına yerleştirilir. Domates dilimi ya da kırmızı biber dilimi ve maydanoz yapraklarıyla süslenir.Afiyet olsun.

2 yorum:

Adim: Huriye dedi ki...

Sevilcim merhaba canim nasilsin balim,tatilin iyi geçmistir insallah,sonunda gelebildim,pc'de sorun vardi ama sukur duzeldi,hayirli ramazanlar dilerim guzelim,sofraniz bereketle dolsun insallah,seni kocaman optum hadi gorusmek uzere mucuk mucuk.

dilek dedi ki...

merhaba sevilcim,
etkinliğin için sofra hazırladım
ve hünkar beğendinin tarifini etkinlik için yayınlıyorum..
hayırlı ramazanlar...

 
BLOG designed by