3 Eylül 2008 Çarşamba

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 12. TARİF ERZİNCAN ÇORBASI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
12, TARİF SEVGİLİ LEZZETMUTFAGI 'NDAN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

*****MALZEMELER******

1 küçük soğan

*100 gr kıyma
*1 kase erişte ( evde kesilmiş olursa daha güzel olur)

*1 kaşık tereyağ veya istediğiniz bir yağ

*1 kase yoğurt ( süzme yoğurt la daha güzel oluyor)

*kuru nane ve iki kaşık kadar tereyağ ve sıvıyağ karışımı

**** YAPILIŞI****

Tenceremizde ilk önce ince kıydığımız soğanlarımızı ve kıymamızı soteliyoruz.Sonra üzerine kaynar suyumuzu döküp,tekrar kaynamasını bekliyoruz.Kaynayınca içine eriştelerimizi ve 1 tatlı kaşığı tuzumuzu ekleyip eriştelerimiz pişene kadar bekliyoruz.Suyunu yaptığınız miktara göre ayarlarsınız.Sonra eğer süzme yoğurt kullanıyorsak yoğurdumuzu çorbanın suyuyla hem biraz ısıtıyoruz hemde sulandırıyoruz.Sonra bu yoğurdu çorbamıza karıştıra karıştıra ekliyoruz ve çorbamızı kenara alıyoruz.Yoğurtlu çorbalarda yoğurt eklendikten sonra kaynatılmaz yoksa kesilir.Sonra üzerinin naneli yağını yapıp çorbamıza ekleriz.Evet hanımlar bugünkü iftar sofralarınızın çorbası benden hadi bakalım mutfağa.Bu akşam eşinize dostunuza bu mükemmel çorbayı mutlaka ikram edin......

AFİYET OLSUN.....

1 yorum:

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
etkinliğine, 3.9.2008 tarihinde blogumda yayımladığım hindpare ile katılmak istedim.
Kolay gelsin.
Sevgiyle kal.

 
BLOG designed by