11 Eylül 2008 Perşembe

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 99 TARİF FIRINDA GALETELİ-DOMATES SOSLU KABAK

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

99, TARİF SEVGİLİ HURİYE'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Malzemeler
1 kg kabak
kasar peyniri
1 adet yumurta
galeta unu
Sosu için
4-5 adet domates
2-3 dis sarimsak
1 tatli kasigi salça
tuz
zeytinyag ya da siviyag
Yapilisi:
Kabaklari yikayip soyun. Kabagi uzunluguna göre 2 veya 3 parçaya kesin. Kestiginiz parçalari da 0.5 cm'lik dilimlere ayirin.
Kabaklari önce yumurtaya,sonra galeta ununa bulayarak kizgin yagda kizartin. Bu asamada yagin dibinde ki galeta unlari yandigi için,yagi 1-2 defa degistirmeniz gerekebilir.
Kizarttiginiz kabaklari havlu peçete koydugunuz tabaga alin.
Simdi sira geldi sosa. Domatesleri ve sarimsaklari hepsini birden blendirdan geçirin. Bir tavaya zeytinyagini ve püre domates-sarimsak karisimini alin. Üzerine salçayi ve tuzu da ekleyip güzelce kaynatin. Bir borcama 1 sira kabak dizin. Üzerine bir miktar domates sosu gezdirin. Bu sekilde 3 kat hazirlayin. En üstüne de rendelenmis veya dilimlenmis kasar serpin. Önceden isitilmis firinda kasarlar kizarana kadar pisirin.
Afiyet olsun. Cok lezzetli bir yemek,hafif,biz çok begendik sizin de denemenizi tavsiye ediyorum.

0 yorum:

 
BLOG designed by