12 Eylül 2008 Cuma

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 125 TARİF KİLİS DOLMASI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
124, TARİF SEVGİLİ ANNEMİNKİZİYİM'DAN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

Malzemeler:
10 dolmalik Patlican
10 dolmalik Acur(kücük yesil olanlar acur, bunlara bizim oralarda tüylü acur da denilir, bu acur her yerde olmadigindan kendimi bu aciklamayi yapmak zorunda hissettim)
4-5 kirmizi dolmalik Biber
4-5 Domates
1 bardak Pirinc
250 gr yagli Kiyam
2 Sogan4 dis Sarmisakistege göre
Maydanoz,
1 yemek kasigi Domates salcasi
1 yemek kasigi Biber salcasi
1 yemek kasigi Pulbiber
1 cay kasigi Karabiber
1 kahve fincani Koruk eksisi(sonra eklenecek)( dolama ici artinca derin dondurucdaki yaparaklardan da bir iki sarilarak artan ic degerlendirildi)
Yapilisi:
Patlican, acur, biber oyulur ve icleri tuzlanir. Domatesler de oyulur ve icine tuz ve karabiber serpilir. Domataesin ici kücük kücük kesilerek dolama icine katilir. Diger yandan soganlar ve sarmisaklar soyulup ince ince kiyilir. Istenirse maydanoz ve nanede ince kiyilarak birer yemek kasigi kullanila bilinir. Kiyamanin icine tüm baharatlar, domatesici ve salcalar eklenerek yogrulur. Yikanmis pirinc de icine ilave ederek karistirilir. Sebzeler bu hazirlanan icle cok olmayacak sekilde doldurulur. Her iki dolma agiz agiza gecirilerek tencereye dizilir. Hepsi doldurulup tencereye dizilir.Üzerine dolma tasi veya bir tabak kapatilir.Üzerine cikacak kadar su eklenir ve kaynamaya alinir, kaynayinca ocagin isisi azaltilir ve 45 dakika devam pisirilir sonra koruk eksisi dolmanin üzerine aktarilir ve 15 dakika daha pisirilir ocaktan alinarak suyu süzülür ve sogumaya birakilir. Yaninda salata ve cacik yapilarak afiyetle yenir.
Afiyet olsun!!!

4 yorum:

Anonymous dedi ki...

canım merhaba
pasta yarışması için pastamı blğa koydum alabilirsin onu alınca haber ver iftar soframı yerleştireyimm geç kalmadan..:)))) sevgilerimi bıraktımmm...

www.blogcu.com/anemonunmutfagi

yesildomates dedi ki...

CANIM ARKADAŞIM TARİFİN HAZIR GELEBİLİRSİN..
ÖPÜYORUM..KOLAYLIKLAR DİLİYORUM....

pervin dedi ki...

sevgili sevilcim geç de olsa etkinligine çorba gönderiyorum alırsan sevinirim teşekkürler...

Anonymous dedi ki...

canım ya ben etkinlikte 2 veya daha fazla tarif yayınlayabileceğiz kısmını atlamışım.biraz ge çolacak belki ama yaprak patlıcan tarifimi gelip alabilirsin...ben şimdi başlığımı değiştiriyorum...tamam mı canım?görüşürüz.sevgiler...
yersofrası-özlem

 
BLOG designed by