13 Eylül 2008 Cumartesi

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 127.TARİF SEBZELİ GÜVEÇ VE GÜLLAÇ

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

127, TARİF SEVGİLİ GÖNÜLÜNCE LEZZETLER'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
GÜVEÇİN MALZEMELERİ:
3 Tane patates
2 Tane patlıcan
250 gr. Taze fasulye
4 Tane çarliston biber
1 Tane iri soğan
4 Tane sarımsak
4 Tane domates
Sıvıyağ ve tuz
YAPILIŞI:
Bütün sebzeleri dilediğiniz boyutlarda doğrayın. Toprak güvecin dibini sıvı yap ile yağlayın. Tüm sebzeleri karışık koyun tuzunu ve bir miktar daha sıvı yağ gezdirin. Bir bardak kadar su ilave edip kapağını kapatın ve kısık ateşte 45 dakika kadar kontrolü pişirin. Dilerseniz tavuk eti veya kırmızı etle de yapabilirsiniz.Afiyet olsun...
GÜLLAÇIN MALZEMELERİ:
4 Yaprak güllaç
5 Su bardağı süt
2 Su bardağı şeker
1 Su bardağı iri ceviz parçaları
1\2 Çay bardağı gül suyu
YAPILIŞI:İlk olarak tencereyi ocağa alın sütü ve şekeri kaynatın. İlk güllaç yaprağını normal boyutlardaki bir borcama fazla kırmadan alın. Üzerine bir kepçe süt gezdirin. Diğer yaprağı da kırarak devam edin. İkinci yaprağın arasına ceviz parçalarını serpin ve yapraklar bitene kadar aynı işlemi uygulayın. Kalan sütün içine gül suyun ilave edip üstüne gezdirin. İki saat dolapta bekletip servis yapın. Üzerinin süslemesi arzunuza kalmış. Ben Antep fıstığı ve kiraz şekerlemesi ile yaptım.Afiyet Olsun…

0 yorum:

 
BLOG designed by