3 Eylül 2008 Çarşamba

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 16. TARİF DÜĞÜN ÇORBASI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
16, TARİF SEVGİLİ BİRSELİREM'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

Düğün Çorbası
Malzemeler :
1/2 kg.kuzu gerdan
1 kuru soğan
2 tatlı kaşığı tane karabiber
tuz
kırmızı pul biber
2 yemek kaşığı tereyağı
terbiyesi için;
1 kase yoğurt
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı un1 limonun suyu
Yapılışı :
Dilimlenmiş olarak hazırlanmış kuzu gerdan yıkanıp süzülür. Tencereye alınıp bir taşım kaynatılır, üzerindeki köpükleri kepçe ile alınır.Tane karabiber, dörde bölünmüş soğan ve tuz eklenerek yumuşayıncaya kadar haşlanır. Haşlanınca etler bir kaba alınıp kemiklerinden ayrılıp didiklenir. Suyu bir süzgeçten geçirilir. Etler suya eklenip bir ocakta tekrar kaynatılır. Geniş bir kapta un, yoğurt, yumurta sarısı ve limon suyu iyice çırpılır. Kaynayan et suyundan bir kepçe alınarak yoğurtlu karışımın ılıklaşması sağlanır. Hazırlanan terbiye sosu yavaşça tencereye dökülerek çorba yeniden kaynayıncaya kadar sürekli karıştırılır. Un kokusu gidinceye kadar bir iki taşım daha kaynatılır. Servis sırasında kırmızı pul biber tereyağında yakılarak çorbanın üzerine gezdirilir. (Eşim sevdiği için biz ezilmiş sarımsak ve sirke ekliyoruz.)
Afiyet olsun...

1 yorum:

anemonun mutfagi dedi ki...

Merhaba canım mesajını şimdi aldım teşekkürler canım etkinliğine katılacağım ama galiba bu son günlere yakın olacak kusura bakma olurmu merak etme aklımdasın genellikle etkinlikleri kaçırrmamaya çalışıyorumm sevgilerimi bıraktımmm msn ye ekliyorum ama ben güzndüz hiç giremiyorum ancak gece burada olabiliyorum sevgiler...

 
BLOG designed by