17 Eylül 2008 Çarşamba

EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMASI 9. YARIŞMACIMIZ VE PASTASI

9.YARIŞMAMIZ VE TARİFİ
SEVGİLİ ALKIM EMEGİNDEN VE DESTEGİNDEN ÖTÜRÜ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.OYUNUZU KULLANMAK İÇİN DEVAMINI OKUYUNUZ YAZININ ALTINDAKİ YILDIZLARDAN TERCİH YAPINIZ……CANIM BAŞARILAR DİLERİM

malzemeler:
3 yumurta
3 fincan şeker
3 fincan un
1 fincan yoğurt
1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı kaynar su
1 kabartma tozu
1 vanilya
ara krema:
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı (dolu-dolu)un
1 yumurta
3 çorba kaşığı şeker
1 vanilya
1 paket toz krem şanti
üstü için:
1 çorba kaşığı bal
Mavi ve beyaz şeker hamuru
süs şekerleri
yapılışı:
Oda sıcaklığındaki yumurtaların beyaz ve sarıları ayrılır.Beyazlar bir fiske tuzla cam bir kasede katılaşana kadar çırpılır.Diğer taraftan yumurta sarıları şeker ve kaynarsu hepbirlikte şeker eriyene kadar çırpılır.Daha sonra sıvıyağ yoğurt eklenir.Un ,kabartma tozu vanilya elenerek ilave edilir. Karıştılır.En son yumurta akları ilave edilip yumurtalar söndürülmeden yavaşça karıştırılıp altına yağlı kağıt serilmiş 18 cm çapındaki kelepçeli kalıba dökülür.170 derecede 30-35 dakika bıçak temiz çıkana kadar pişirilir. Fırından alıp iyice soğutulup sarılır. Bir gece bekletilir. Ertesi gün önce krema hazırlanır Süt yumurta un iyice çırpılıp ocağa konur şeker eklenir muhalebi kıvamına gelene kadar pişirilir.Piştikten sonra bir tatlı kaşığı yağ ve vanilya eklenir ılınana kadar mikserle çırpılır.En son yavaş yavaş krem şanti eklenerek kremanın son şekli oluşturulur.Pandispanya alınır ikiye bölünür bolca krema ve meyve konur üstünede çok az daha krema sürülüp şeker hamuruyla kaplanır. ve üzeri süslenir. şimdiden afiyet olsun






2 senedir evimizdeki özel günlerin pastalarını ben yapmaya çalışıyorum. Bu pasta benim 2. şeker hamuruyla yaptığım pasta. İlkini kızımın geçen seneki yaşgünü için hazırlamıştım. Ama pasta malzemeleri com.dan aldığım şeker hamurunun hem tadından hemde kıvamından hiç memnun kalmadığım için şeker hamuru macerama ara vermiştim.Bu sene eşimin yaşgününde kendime bir Şans daha vermek istedim.Ama bu sefer şeker hamurunu bakeshop tan aldım. Gerçekten harika çıktı. Hem tadı hemde kıvamı kulanıma cok uygun. Evde benim gibi şeker hamuru yapamıyorsanız mutlaka tavsiye ederim.
Bu pastayı aynı zamanda sevil'in düzenlediği pasta yarışmasına yolluyorum.Lütfen cüretimi mazur görün. Sizin pastalarınızın yanında benimkinin bir şansı olmasını tabiiki beklemiyorum.Ama hem sevilciğimi yanlız bırakmamak için hemde birşeylerde benimde tuzum bulunsun diye gönderiyorum.
Pastamın adı aile pastası

Çünkü üzerinde tüm aile bireylerinin isimlerinin baş harfleri var.Pastayı 4 yaşındaki kızımla hazırladık. Kuzukulağım bana cok yardım etti. Şeker hamurunu ben açtım o kalıpla kesti.Şekerleri yerleştirdi.Allah herkese bir kız versin inşallah.Şimdiden harika bir yardımcım var.Gerçi işimiz bittiğinde nisasta içindeydi ama olsun babasına pasta yaptığı için çokk mutluydu.
Kurbağa prensim iyiki varsın iyiki aşkımsın seni sevmek huzur demek sevgimle...alkım.

4 yorum:

Fatma dedi ki...

harika görünüyor,bayıldım pastanıza
elinize sağlık

Fatma dedi ki...

harika görünüyor,bayıldım pastanıza
elinize sağlık

deger dedi ki...

maviş maviş çok hoş gözüküyor pasta.eminim tadıda harikaydı...

deger dedi ki...

bu arada bu mükemmel pastayı yapan Alkım hanımın kız kardeşiyim ben.Ve çok şanslıyım böyle mükemmel bir ablam olduğu için....

 
BLOG designed by