9 Eylül 2008 Salı

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİMİZ 76. TARİF YÜKSÜK ÇORBASI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2" İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
75, TARİF SEVGİLİ HURİYE'DEN GELDİ KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

YÜKSÜK ÇORBASI
Malzemeler
100 gr kiyma
100 gr nohut
tuz,kirmizibiber
karabiber,nane
8 kasik un
1 fincan siviyag
1 yumurta
Hazirlanisi
8 kasik unu bir yere eleyiniz,unun ortasini açip içerisine 1 yumurta kiriniz,tuz atip,ilik su ile yogurarak sert bir hamur yapiniz. Hamuru bes on dakika dinlendiriniz. Yüksükle kesip biryerde yapismadan bekletiniz.
Diger tarafta kiymaya tuz,karabiber katip findik büyüklügünde yuvarlaklar yapin. Kesilen hamurlari bir fincan sivi yagi koydugunuz tavaya atip hafif pembelestirin. Kizaran hamurlari tavadan çikarip biraz da etleri kavurun. Islanmis ve suda haslanmis nohudu,hamur ve köfteleri kaynamakta olan su ya ya da et suyu atip hepsini 10-15 dakika pisirin. Kalan yaga kirmizi biber katip kaseye koydugunuz çorbanin üzerine gezdiriniz. Nane serpip afiyetle yeyiniz.
Bu da salçali olani çok lezzetli olmustu:))

Tarifi aynen uyguluyorsunuz hamuru,köfteleri,nohutlari tencereye ekledikten sonra 10-15 dakika kaynamakta olan suya,pismesine yakin nane ve salçayi yagda çevirin ve çorbanin üzerine gezdirin. Her iki lezzet'e çok güzel sizin zevkinize kalmis artikin afiyet olsun.

Ben sise kapagiyla yapmistim ama öyle biraz iri oluyor küçük bir yüzükle yapmanizi öneririm (benimkiler kutuda oldugu için gidip almiyayim bunla yapayim diye düsündüm ama keski üsenmeden alsaymisim):)) Hamuru da daha ince olsaydi daha güzel olurdu ama napalim böyle de çok lezzetli oldu.

0 yorum:

 
BLOG designed by