18 Eylül 2008 Perşembe

EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMASI 14. YARIŞMACIMIZ VE PASTASI

14,YARIŞMACIMIZ VE TARİFİ

SEVGİLİ DNAHARİKASI EMEGİNDEN VE DESTEGİNDEN ÖTÜRÜ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

OYUNUZU KULLANMAK İÇİN DEVAMINI OKUYUNUZ YAZININ ALTINDAKİ YILDIZLARDAN TERCİH YAPINIZ……

CANIM BAŞARILAR DİLERİM





FRANBUAZLI PASTA

Pastacı kreması:

yarım lt sü

t2/3 su bardağı toz şeker

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı buğday nişastası

3 yumurta sarısı

1 çay kaşığı vanilyaŞeker

YAPILIŞI:

un ve nişastayı tencere içeirinsde karıştırın, yumurta sarılarınıda ekleyip tel çırpıcı ile biraz çırpın. Tencereyi orta ateşe alın ve sütü yavaş yavaş ekleyerek sürekli karıştırın. Koyulaşıp kıvam alınca, kaynamaya başlayınca ateşten alın. (Ben bu esnada mikserle biraz çırpıyorum ve soğumaya bıraktığımda arada karıştırıyorumki üzeri kabuk tutmasın.)

Frambuaz sos için;

1,5 su bardağı kadar dondurulmuş frambuazı 3-4 saat önceden buzluktan çıkardım ve yumuşaması için beklettim. Daha sonra mutfak robotundan geçirip püre gibi yaptım. Ardından 2 yemek kaşığı pudra şekeri ilave edip robotta biraz daha karıştırdım. Daha sonra soğuyan pastacı kremasına bu sosu ekleyip ikisini karıştırdım ve pastanın iç kreması olarak kullandım.

Pandispanya için malzemler:

6 yumurta170 gr toz şeker (ben 1 su bardağı kullanıyorum)yarım çay bardağı portakal suyu113 gr un (2/3 su bardağı)50 gr kakao (3 yemek kaşığı)

Pandispanyayı bir gün önceden pişirip, streche sarıp buzdolabında bekletiyorum ve kesme işlemi bu şekilde daha kolaylaşıyor.Fırını önceden 175 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.Un ve kakaoyu ufak bir kaba eledim.Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayrı ayrı kablara ayıralım. Aklara azıcık bile sarı karışmasın.Yumurta aklarını kar gibi olanada kadar mikserle iyice çırpalım. Ardından şekerin yarısını ekleyerek biraz daha çırpalım.Daha sonra kalan şeker ile yumurta sarılarını 4-5 dakika iyice çırptım. En son portakal suyunuda ekleyip çok az daha çırptım ve mikseri ortadan kaldırdım.Yumurta sarılarına kabarmış akları ekledim ve yavaş yavaş spatula ile çok az karıştırdım. Daha sonra yine yavaşca un ve kakaoyu eleyerek ekledim ve spatula ile yumurta aklarını söndürmeden alt üst ederek karıştırdım.Kalıbın kenarlarını yağlamıyoruz sadece kalıbın tabanına yağlı kağıt seriyoruz. Bunun sebebi pişme esnasında hamur kaymadan kenarlara tutunarak kabarmasıdır. Hamuru kalıba döküp önceden ısıtılışmış fırında 35 dakika kadar pişiriyoruz.........


0 yorum:

 
BLOG designed by