11 Mart 2008 Salı

SEVGİLİ AYSEDEN GELDİ 1, TARİF

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYIN....

İLK TARİF SEVGİLİ AYSE yani (http://anneminkiziyim.blogspot.com/) beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti sagol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık



Hindistan Cevizli, Muzlu ve Elmali Pasta
Asagidaki davete arkadasim http://birdemliksohbet.blogspot.com/ daveti ile katiliyorum ve arkadasima kolayliklar diliyorum.Bir Demlik Sohbet olarak 10 Mart tarihinde başlayıp 10 Nisan tarihine kadar devam edecek "EN GUZEL PASTA" adlı ödüllü bir yarışma yapıyoruz .
Birinci olan arkadaşımız "PORSELEN DEMLİK ETKİNLİĞİ"nde 14 Nisan tarihinde ev sahibesi olacaktır.
Siz değerli blog arkadaşlarımızın bu organizasyona katılımızı ve oylarınızı bekliyoruz.Arkadasimda görüp evdeki malzemelere göre ufak degisiklik yaparak yaptim, bir pasta seven olarak tadi harika oldu, kendisine coook tesekkür ediyorum. Arkadasim Asya`nin bu tarifini kendisini ziyaret ederek, orjinalini ordan alabilirsiniz.
Yapilisi:
3 yumurta
1 s.b seker
1/2 s.b sivi yag
2 s.b. un
2 Muz
2 Elma
1 paket Kabartma tozu
1 cay kasigi toz baharli Hindistancevizi (muskat)
1 cay k. kasigi Tarcin
1/2 s.b. Ceviz(fazla dovulmus olmuyacak)
Kremasi icin
1 /2 s.b. Hindistan cevizi rendesi
1/2 lt. Süt
2 y. k. Un
1 y. k. Nisasta
1/2 s.b. Seker
Yapilisi:
Pasta kalibi yaglanir ve firin 175° de isitilir.Yumurta ve seker kaba alinarak mixerle cirpilir. Yagi ilave edelim, diger tarafta catalla ezilen muzlar ve rendelenen elma da karistirlir.Sonra una, kabartma tozunu, cevizi ve baharatlar da ilave edilip bu karisimlarda beraber cirpilir. Sonra yaglanmis kaliba alinip 45 dakika kadar pisirilir. Pistigi anlasilmasi icin bir kurdan ile ortasina batirarak kontrol edilir, yanliz elmadan ve muzdan dolayi icersi yumusak olabilir.
Kek firinda iken kremasi hazirlanir, kremayi yaparken once bir kaseye alinan 5-6 kasik süt ile nisasta ve unu karistirilir. Diger süt ocaga seker ilave edilir ve kaynatilir. Kaynamaya baslayinca süte ezilmis, nisasta ve unl cirpilarak eklenir hindistan cevizi eklenir.
Firindan cikan kek soguduktan sonra ortasindan ikiye bolünür, 1. kata krema sürülür ve üzerine diyer parca kapatilir sonra tüm pasta krema ile kaplanir ve üzeri istege göre, fistik ve cikolata ile süslenir.
Afiyet Olsun!!!

2 yorum:

anneminkiziyim dedi ki...

Arkadasim selamlar, katilmam degenden kork, hemde ilk yayinlanmis, eee ne yaparsin, digerleri pasta süsülerken ben yollayi verdim gitti, hayirli olsun yarismaniz, hadi kolay gelsin, yatgimdan sizleri takip edecegim, sevgiler....

Yaren dedi ki...

Ayse ablacim destegim seninle:)bu güzel pastanla sana sans diliyorum,insal sen kazanirsin:)Arkadasada böyle heycanli ve eglenceli bir etkinlik düzenledigi icin tebrik ediyorum.

 
BLOG designed by