30 Mart 2008 Pazar

52.TARİF SEVGİLİ MELEK'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
52. TARİF SEVGİLİ MELEK YANİ http://zeytinyapragi.blogspot.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık


Bilindiği üzre duyulara uyum diye bir hal mevcuttur insanda, mesela gözlüklü bir insan bir müddet sonra gözünde gözlüğün varlığını unutur olur.Kendimden biliyorum bekarken gözlük takardım, gözümde varlığını unuturdum.Gözüm kaşınırdı gözümü kaşırken elime gözlük denk gelirdi, aa ben gözlük takıyordumolurdum. Hatta senelerdir gözlüklü bir arkadaşım artık belkide hatfada 2 kere gözlükler gözümde uyurum sabah yüzümü yıkarken görürüm gözümde gözlükleri der devamlı. Bizde kıyafet giydiğimizde ilk olarak kaşıntı veya batma yapar sonra vucüt o kıyafete alışır.Bu örnekleri çoğalta biliriz bunun adı duyulara uyumdur. Bu bize Mevlamızın bir nimetidir.Yoksa bir ömür boyu o gözlüğü taşımak bize yük gibi gelir. Kıyafetlerdede feci seçici olurduk. Ama bilindiği üzere duyulara uyum görmek veya acıda olmaz, mesela apandist ağrısı olan biri ağrısına bir müddet sonra alışsa belkide apandist patlar ve hayati tehlikeye yol açar. Ama acı çekmede uyum olmadığından dolayı o ağrı devamlı hissedilir. Buda bize Mevlamızın bir güzelliğidir.Görmemizdede aynıdır, yolda yürürken devamlı karşıdan arabalar geçiyor diye artık bakan kör hale gelir, karşıdan gelen arabayı görmez olurduk, ama ne mutlu bize ki görmede uyum yoktur. Bunları nedenmi yazdım bunlar bize Yaradanımızın sunduğu çok güzel nimetlerdir. Yani illa nimet cebimiz para gördüğünde, evimiz, arabamız olduğunda şükretmek değildir. Bu hallerimizide manevi gözle görüp şükretmemiz gerek diye yazıyorum.
ŞUBAT, SIZINTI
Geçelim tarifine kimse kızmasın ama pastaya bu kadar masraf yapılmasını çok yersiz buluyorum. Belki devamlı olmaz ama arada bir olur ama devamlı olması yanlış, açlık, fakirlik diz boyu yürümüşken bu pasta süslemeye merak nedendir, demeden geçemiyeceğim. Belki senede bir iki kere olur ama yazık, günah...
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ arkadaşımızın pasta yarışması için bu pasta...
Malzemeler:keki içi;2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 kabartma tozu
aldığı kadar un
kakao
muhallebisi için:2 su bardağı süt
4 kaşık un (akıcı bir kıvam elde edene kadar)
1 paket vanilya
1 kaşık tereyağ
5 yemek kaşığı şeker
Üzerini süslemek için: Mavi gıda boyası
2 paket sade krem şanti
dilediğiniz renklere göre boncuk
süslemek için papatyalar, yapraklar
Yapılışı: Kümbet teki yapılışının aynısını uyguladım.İçinin muhallebisinide aynı şekilde uygulayarak,üzeri içinse...Sade krem şantinin bir paketini az bişey gıda boyasıda koyup sütle çıptım.En üstüne mavi yapıp, gofretten olan çiçek ve yapraklarla süsledim.Kenarlarınada boncuklar dizdim şekildeki gibi.Kenarlarınada sade krem şantiyi çırpıp, krem şanti şırıngasıyla az az sıktım, incilerlede süsleyip.Dolap da beklettim.AFİYET OLSUN

0 yorum:

 
BLOG designed by