18 Mart 2008 Salı

11. TARİF SEVGİLİ NİGAR'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
11. TARİF SEVGİLİ NİGAR YANİ http://ngr.blogcu.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.
Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
ISPANAKLI PASTAM

Sevgili yengem (abimin eşi J ) ile canımız tatlı istedi.Acaba ne yapsak diye nette gezinirken Ispanaklı pastayı gören yengem, kararını çoktan vermişti bile.Daha önce hiç yapmadığım için biraz terettüt ettim.( ama yengeme çaktırmıyorum tabi, ‘‘ben sana daha güzelini yaparım’’ diyorum) Marifetli teyzemin daha önce bu pastadan yaptığını bildiğim için, telefon açıp hemen tarifini aldım.Tabi her zaman olduğu gibi tarife uymadım ve birçok değişiklik yaptım J Babam,eşim, abim ve kuzenim önce ‘‘ıspanaklı pastamı olur’’ deselerde, sonra oturup koca dilimleri bir çırpıda yuttular… J
Hem yengemin isteği yerine gelmiş oldu, hemde Sevil’ciğimin düzenlediği EN GÜZEL PASTA YARIŞMASI katılmak için pastam oldu.J
Sevil’cim inşallah beğenirsin nacizane pastamı.Walla elimde bu kadarı geldi…

Sevgili arkadaşlar yarışmaya katılımınızı ve oylarınızı bekliyorum…

… ve anlata anlata bitiremediğim tarifim…
ISPANAKLI PASTA

Malzemeler:
4 adet yumurta sarısı,
4 adet yumurta akı,
1,5 su bardağı toz şeker,
2 adet portakal kabuğu rendesi,
250 gr ıspanak yaprağı,
½ su bardağı çekilmiş ceviz,
½ su bardağı hindista cevizi,
1 çay bardağı sıvı yağ,
2 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya.
2 adet muz.

Kreması için:
2 paket kremşanti + 2 su bardağı soğuk süt.

Islatmak için:
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu,
2 yemek kaşığı şeker,
Yapılışı:
Öncelikle şeker ve yumurta aklarını kar haline gelene kadar çırpıyoruz.Rondonun içine, yıkayıp suyunu süzdürdüğümüz ıspanakları ve sıvıyağını koyup iyice çekiyoruz.Ayrı bir yerde yumurta sarısının rengi dönene kadar çırpıyoruz.Ispanakları,portakal kabuğu rendesini,çekilmiş cevizi ve hindistan cevizini ekliyoruz.Çıpmaya devam ederken yavaş yavaş elediğimiz unu,kabartma tozunu ve vanilyayı ekliyoruz.Bu karışımı yumurta aklarına yavaşça ilave ederek karıştırıyoruz ve yağlanmış pandispanya kalıbına döküyoruz.Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pandispanyamızı pişiriyoruz.Fırından çıkardığımız pandispanyamız soğuyunca 0,5cm kalınlığında dış kenarından keserek üzerini süslemek için kenara ayırıyoruz.Pandispanyamızın kalınlığına göre 2’ye veya 3’e bölüyoruz.(walla benimki çok kabardığı için 3’e böldüm.)Portakal suyu ile şekeri karıştırıp böldüğümüz parçaları ıslatıyoruz.Arasına muz ve kremşanti koyarak kapatıyoruz.Üzerini ve yanlarını kremşanti ile kaplıyoruz.Kenara ayırdığımız pandispanya parçalarını rondoda un haline gelene kadar çekiyoruz.Pastamızı dilediğimiz gibi süslüyoruz ve servis zamanına kadar buzdolabında muhafaza ediyoruz

5 yorum:

elif dedi ki...

Eline sağlık canım çok güzel görünüyor pastan...

sazenus dedi ki...

harika görünüyor ellerinize saglık

nuurum dedi ki...

canım harika olmuş bu yemede yanın da yat insan bunu yemeye inin kıyamaz...

aysenur dedi ki...

aman Allah'ım'.. bu pasta benden bile güzel:)

nilss dedi ki...

ellerine sağlık

 
BLOG designed by