24 Mart 2008 Pazartesi

29. TARİF SEVGİLİ LEZZETMUTFAĞI 'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
29. TARİF SEVGİLİ
LEZZETMUTFAGI YANİ http://lezzetmutfagi.blogcu.com// beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
ŞEKER HAMURLU PASTA YAPILIŞI

Evet arkadaşlar şimdi pastamın tarifine geçiyim.Dün akşam çok güzel oldu eşime sürpriz yaptık hep beraber.Arkadaşlarımızla beraber kutladık.Pastasını çok beğendi eşim....
Şimdi tarifini paylaşıyım sizinle her zamanki yaptığım pastam ama yinede olsun......
****MALZEMELER****
pandispanya için:
*8 yumurta
*2 su bardağı şeker
*2 su bardağı un
*1 su bardağı nişasta
*2 adet kabartma tozu ve vanilya
*1 fincan kaynar su
kreması için:
*1 litre süt
*3 kaşık un
*2 kaşık nişasta
*1 yumurta sarısı
*vanilya
*1 poşet kremşanti
*1 bardak tan biraz eksik şeker

****YAPILIŞI****
Yapılışına geçmeden önce şunu açıklayım.Pandispanya malzemelerinin arasında bir fincan kaynar su var.Bu da nesi derseniz eğer bende yeni öğrendim ve hemen uyguladım.Oktay ustada şeker hamuruyla pastalar yapan ayşem hanım var o söylemişti.Eğer pandispanya hamurumuza kaynar su eklersek pastamızın kekinin daha yumuşak olacağını söylemişti.Bende uyguladım ve sonuç harikaydı.Pandispanya malzemelerini sırasıyla mikserle çırpıyoruz.

Hamurumuzun yarısını yuvarlak kalıbımıza,yarısınıda yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize döküyoruz.Keklerimizi pişirdikten sonra ılınması için bekliyoruz.Önceden kremamızı pişiriyoruz muhallebi gibi.Sonra kremamız soğuyunca içine sütle köpürttüğümüz krem şantiyide ekleyip tekrar çırpıyoruz.Kekimizin yuvarlak olanını ikiye kesip arasına kremamızı sürüyoruz.Ben arasına bolca çilek ve kivi kullandım.
Şeker hamuru çok tatlı olduğu için içindekilerin ferah bişeyler olmasını istedim.O sizlerin arzusuna kalmış.Sonra üst parçasını kapatıp tekrar üzerini kremayla kaplıyoruz.Sonra şeker hamurumuzu nişasta serptiğimiz tezgahımızda merdane ile açıp pastamızın üzerini kaplıyoruz.Sonra fırın tepsisinde pişirdiğimiz kekimizden 2 tane kare parça kesiyoruz ve bunlarıda yuvarlak pastamızın üzerine arasına krema ve meyve ekleyerek döşüyoruz.Bu parçanın üzerinide şeker hamuru ile kapladıktan sonra süslemesine geçiyoruz.Bu süsleme işi tamamen sizlerin yaratıcılığına kalmış.Biz kızımla böyle bir hediye paketi düşündük babamıza.Şerit şeklinde kestiğimiz parçalarla etrafını sardık kurdela yaptık.Minik kalpler ve yıldızlar yaptık.Kızımın oyun hamuru kalıplarıydı.Sonra kurabiye kalıbıyla büyük kalp yaptık ve eşimin isminin baş harfini yaptık.Bişeyler yapmaya çalıştık umarım beğenmişsinizdir.Birşey daha şeker hamurunu şeker hamuruna yapıştırırken ben kalın hiç kullanılmamış bir suluboya fırçasını suya batırarak hamurlara sürdüm ve yapıştırdım.Yoksa yapışmıyorlar.Çok uzun oldu ama kusura bakmayın artık.Yapanlara kolay gelsin.......

BU DA PASTAMIZIN İÇ GÖRÜNÜŞÜ......

AFİYET OLSUN.....

0 yorum:

 
BLOG designed by