26 Mart 2008 Çarşamba

38. TARİF SEVGİLİ ARZU'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
38. TARİF SEVGİLİ ARZU YANİ http://arzumcum.blogcu.com/
beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
** KALPLER PASTAM **




MALZEMELER:

KEKİ İÇİN:

3 ADET YUMURTA

3 KAHVE FİNCANI ŞEKER

2 '' '' SÜT

1 '' '' SIVIYAĞ

1 '' '' KAKAO

4 '' '' UN

1 PAKET VANİLYA

1 PAKET KABARTMA TOZU



MUSLİN KREMİ:

YARIM LİTRE SÜT

2 ADET YUMURTA

10 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER

2 YEMEK KAŞIĞI MISIR NİŞASTASI

2 '' '' UN

100 GR. MARGARİN
1 PAKET VANİLYA
ÜZERİ İÇİN:

80 GR. SÜTLÜ ÇİKOLATA

1 ÇAY BARDAĞI DAMLA ÇİKOLATA

4-5 YEMEK KAŞIĞI SÜT KAYMAĞI YADA ÇİĞ KREMA

1 ÇAY KAŞIĞI TEREYAĞ
AYRICA 1 POŞET KREM ŞANTİ + 1 BARDAK SÜT
YAPILIŞI:

Kek için olan malzemeleri sırasıyla çırpın.

Yağlanmış ve unlanmış bir kalıba boşaltın.

175 derecede pişirin.

Pişen keki soğutun ve ortadan ikiye kesin.

Bir parçasının üzerinde kurabiye kalıplarıyla şekil çıkarın.

Üzeri için bir tavaya çiğ kremayı alın ve ılıtın.

üzerine çikolataları, tereyağını ekleyin ve karıştırarak eritin.

Kekin kalıpla çıkardığımız kısmına erimiş çikolatanın yarısını sürün.

1 poşet krem şantiyi 1 bardak süt ile çırpın ve buzdolabına koyun.

Daha sonra muslin kremi için; bir tencereye margarin ve vanilya hariç tüm malzemeleri koyun.

Hafif ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin.

Ocağı kapatın ve vanilyayı ekleyin.

Biraz ılıyınca margarinide ekleyip, kremaya yedirin.

Eğer isterseniz herhangi bir kremada kullanabilirsiniz.

Kekin bütün olan parçasına kremayı yayın.

Üzerine çikolatalı kek parçasını kapatın.

Kalan erimiş çikolata ile pastanın yanlarını kaplayın.

Pastayı buzdolabına koyun ve 2 saat dinlendirin.

Dolaptaki pastayı ve krem şantiyi çıkarın.

Pastanın kalıpla kestiğimiz boşluklarına krem şantiyi doldurun.

Tekrar dolaba kaldırın ve 2 saat daha dinlendirin.

Ayrıca kalıpla kesip, çıkardığımız kek parçalarınıda minik pastacıklar yapabilirsiniz.

Ben kalp şeklini kullandım. siz dilediğiniz kalıpla yapabilirsiniz.

Sonraaa dilimleyip, afiyetle yeyin.



BİLİYORUM ÇOK UZUN ANLATTIM AMA EN İNCE DETAYA KADAR VERMEK İSTEDİM. AYRICA BİR SÜRÜDE RESİM ÇEKTİM. DAHA İYİ ANLAŞILSIN DİYE. UMARIM SİZİ SIKMAMIŞIMDIR VE YARDIMCI OLABİLMİŞİMDİR.
HEPİNİZE ŞİMDİDEN GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

1 yorum:

gülpınarı57 dedi ki...

merhaba bu pastada cok güzel size cok tesekkür ederim sizin tarifinizle sanıyorum yorum sorunum çözüldü sanıyorum çünkübenim blogumda mektup zarfı işareti yoktu şimdi var ama kimse yorum göndermediği için bilmiyorum

 
BLOG designed by