27 Mart 2008 Perşembe

41. TARİF SEVGİLİ NİLGUN 'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
41. TARİF SEVGİLİ HÜLYA YANİ http://benimtariflerim.blogspot.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
EN GUZEL PASTA YARISMASI :1-KESTANELI VE CIKOLATALI PASTA


Bütün etkinlikler bu aya denk gelmiş sanki. Hepsinin de son katılım tarihleri neredeyse aynı.Hiç kimseyi kırmak ,üzmek prensibim değildir.Babam hep der ki "davete icabet etmek gerekir".Sıradan bütün etkinlik tariflerimi eğer kısmet olursa bu hafta içinde yayınlamak istiyorum.İlk olarak da beni geliğ bizzat davet etmiş olan Sevil arkadaşımızın düzenlediği en güzel pasta yarışması için bu pastamın tarifini vermek istedim.Eğer beğenirseniz sizler de belki benden oylarınızı esirgemezsiniz.Bu pastayı aslında yeni yapmadım ama tarifini vermek bir türlü nasip olmamıştı biraz uzun olduğu için hep üşenmiş ve ertelemiştim.Bu sipariş bir pastaydı ve istek üzerine bol çikolata ve kestaneyle yapılmıştı.Kestane mevsimi henüz geçmemişken en kısa sürede yapıp sevdiklerinizi şımartın bence.Bence çok sevecekler.Neyse işte tarifimiz şöyle:
KESTANELİ VE ÇİKOLATALI PASTA:
Malzemeler:
Pandispanyası için:(ben 2 adet pandispanya pişirdim biri sade biri kakaolu.Kakaolu pandispanya için buradaki tarifi kullanabilirsiniz.Sadesi için bunu uygulayın).

3 adet yumurta


3 çorba kaşığı tozşeker


5 çorba kaşığı dolusu un


2 çorba kaşığı süt


yarım paket kabartma tozu


yarım paket vanilya

Ara Kreması için:

2 su bardağı süt


4 adet yumurtanın sarısı


2 çay bardağı tozşeker


2 çorba kaşığı un


2 çorba kaşığı nişasta


3 çorba kaşığı kakao


4 -5 çorba kaşığı kestane püresi



Üstü için:

2 poşet krem şanti ( bir tanesi kakaolu)


2 su bardağı süt


kestano kestane çerezi


şeker hamuru


damla çikolata


çikolata rendesi (kazımalık kuvertür çikolata kullandım)



çikolatalı ganaj için:
100-150 gr küçük parçalar halinde çikolata


2 bardak süt kreması


25-50 gr. kadar tereyağı


badem veya hindistan cevizi esansı (1 çay kaşığı kadar yeterli)
Yapılışı:İlk olarak pandispanyalarımızı aynı kalıpları kullanarak pişirelim.Kakaolu pandispanyayı buradaki tarife göre hazırlayın.Vanilyalı için ilk olarak şekerle yumurtaları kabarıncaya kadar çırpın.


Süt, vanilya, kabartma tozu ve un ilave edip, tahta kaşıkla karıştırın.


Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökün.Ben kelepçeli kalpli kalıp kullandım.Çıkarması da çok kolay oldu hem de şekli çok güzeldi.


Önceden ısıtılmış 200 derece fırında yaklaşık 10-15 dakika kadar pişirin.Pişip pişmediğini anlamak için kürdanla kontrol edebilirsiniz.
Pandispanyalar soğurken kremayı hazırlamak için sütü bir tencereye alın ve orta ateşte kaynamaya bırakın.
Yumurta sarılarını, tozşeker, un, kakao ve nişasta ile çırpın.Daha sonra kaynayan süte azar azar ve sürekli karıştırarak ekleyin.Karışım krema halini alana kadar karıştırarak pişirin.
Ocaktan alıp içine kestane püresini ilave edin ve çırparak kremaya yedirin.
Kremayı soğumaya bırakın ve kakaolu pandispanyayı üçe diğerini ise ikiye bölün.Bunun için özel bir aletiniz yoksa diş ipi kullanabilirsiniz.
Pastayı şekerli ve kahveli suyla ıslatın sadece şekerli su da olur.Her katına kremadan sürün ve iyice yayın.
En üstü için çikolatalı ganajı hazırlayın.Bunun için çikolatayı ben-mari usulü eritin.İçine kremayı ekleyip iyice çırpın.Sonra parlak olması için tereyağını da ekleyin ve eğer isterseniz aromasını da katıp iyice karıştırın ve donmadan önce pastanın üzerine iyice gezdirin.Her tarafı kaplanmalı.Daha sonra krem şantileri birer bardak sütle hazırlayın ve istediğiniz şekilde süsleyin.Kestano'yu üzerine koyun.Çikolatayı rendeleyin yanlara krem şantiyle süsler yapın ve damla çikolatalar koyun.Ben şeker hamuruyla da çiçekler yapıp süsledim.
Afiyet olsun!

2 yorum:

HULYA dedi ki...

Sevil'ciğim adımı yalnış yazmışsın canım.Benim adım HÜLYA :-)))Düzeltirsen çok sevinirim.Sevgiler
(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

Yaren dedi ki...

Hülyacim pastan cok harika görünüyor,ellerine saglik ,gönülden desdekliyorum seni.

 
BLOG designed by