22 Mart 2008 Cumartesi

22. TARİF SEVGİLİ BENİMYEMEKLERİM'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
22. TARİF SEVGİLİ NİLGÜN YANİ http://www.benimyemeklerim.com/beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
MARZİPAN PASTA

Tarifin Adı:BİR DEMLİK SOHBET PASTA YARIŞMASIÇİLEKLİ MARZİPAN PASTA
Malzemeler:
Evet nihayet şeker hamuruna geçiş yaptım.bu ne zamandır yapmak istediğim bir çalışmaydı.şeker hamurunu tutturmak için doğru tarifi arıyordum.vede şeker hamuru şekillendirme malzemelerimin gelmesini bekliyordum.hepsi hazır olunca bu pastayı yaptım.bunu SEVGİLİ YİĞENİM ESRANIN DOĞUMGÜNÜ İÇİN HAZIRLADIM.BU AKŞAM SÜRPRİZ YAPICAM.TARİFİNİDE PASTAYI YEDİKTEN SONRA EN KISA ZAMANDA YAZICAĞIM.ESRACIM SANADA ALLAH'TAN HAYIRLI UZUN ÖMÜR DİLİYORUM CANIM,NİCE NİCE YAŞLARA NOT: SİTEM VEDE TARİFLERİM İLE İLGİLİ OLUMLU VEYA OLUMSUZ FİKİRLERİNİZİ YORUM KISMINA YAZARSANIZ BENİ ÇOK MUTLU EDERSİNİZ.


PANDİSPANYA (25 KİŞİLİK):


10 adet yumurta 24 çorba kaşığı toz şeker 20 yemek kaşığı un 1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu ŞEKER HAMURU : 1 çorba kaşığı toz jelatin 2 tatlı kaşığı gliserin 1/2 su bardağı glikoz 1/4su bardağı su 900 gr pudra şeker KREMASI: 1 paket krem şanti 1 bardak soğuk süt 1 paket krema 100 gr.çikolata 1/2kg çilek
Hazırlanışı:
Önce pandispanyamızı hazırlayalım.yumurtaları şeker ile köpürüp rengi beyazlaşana kadar iyice çırpalım.daha sonra unu ve diğer malzemeleri eleyerek mikserin düşük ayarında çırpalım.yağlanmış kalıbımıza karışımı döküp 180 derecelik fırında pişirelim.ben pandispanyamı 1 gün önce yapıyorum.ertesi güne daha kolay kesiliyor. Şeker hamurunu hazırlayalım.suyumuzu kaynatalım.jelatini içine koyup eritelim.glikozu da katıp iyice eriyene kadar karıştıralım.ama kaynatmayalım.pudra şekerinin yarısını karıştırma kabına mutlaka eleyerek koyalım.gliserini ve erittiğimiz jelatin,glikoz karışımını dökelim.önce tahta bir kaşıkla karıştıralım.daha sonra kalan pudra şekerini de azar azar eleyerek ve yoğurmaya devam ederek ilave edelim.burada şeker hamurunun çok yoğrulması gerekiyor.şayet elinize yapışacak kıvamda ise az buğday nişastası ilave edebilirsiniz.ama çok az.şeker hamuru kıvama gelince seraya saralım ve de hava almayacak şekilde serin bir yerde muhafaza edelim.3 ay bu şekilde kullanabilirsiniz. Kremamızı hazırlayalım.kremayı bir kaba koyalım.kaynar gelene kadar karıştıralım.kaynar gelince altını kapatalım.ufak doğradığımız çikolataları içine atıp eriyene kadar karıştıralım.krem şantimizi çırpalım.ılıttığımız çikolatalı kremamızı da katıp iyice çırpalım.buzdolabında kıvam bulana kadar bekletelim. Pandispanyamızı ara katlara bölelim.süt ile ıslatalım.kremamızın1/3ünü koyalım.arasına çileklerin yarısını dilimleyip koyalım.2. katınıda aynı şekilde yapalım.üzerini kalan krema ile kaplayalım. Şeker hamurumuzun bir kısmını ayıralım.gıda boyalarıyla dilediğimiz rengi katarak birkaç tane renk oluşturalım.bunları kalıplarla keselim ve bir köşede kurumaları için bekletelim.beyaz renkteki hamurumuzu da pudra şekeri ile açalım.pastamızı kaplayacak boyuta gelince üzerine koyup elimizle hafif hafif bastırarak pastanın kıvrımlarını ortaya çıkaralım.daha sonra yaptığımız çiçekleri n arkasını azıcık elimizle ıslatarak pastamıza yapıştıralım.AFİYET OLSUN.

7 yorum:

hulela dedi ki...

merhaba
görüntü süper güzel adeta çiçek bahçesi
tadıda çok lezizdir eminim
ellerinize emeğinize sağlık

Anonymous dedi ki...

selam yaa bu ne güzel pasta..gercekten tebrik ediyorum sizi mükemmel görünüyor.. ellerinize saglık

Anonymous dedi ki...

ellerinize,gönlünüze saglık.harika görünüyor.anlaşılır şekilde tarif etmişsin teşekkürler.Başarılar...

nilgün dedi ki...

bu yarışmaya katılırken birinci olucam diye bir iddia ile gelmedim halada öyleyim.bütün arkadaşlarımın pastaları çok güzel.bu yarışma sayesinde birçok arkadaş edindim bu dostluklarımı hiçbirşeyle değişmem bana yorum yazan vede beni oylarıyla destekleyen herkese teşekkür ederim

Anonymous dedi ki...

yarışmada olduğunu sitendeki haberlerden okudum.bakıp bir oy atmak istedim.favori pastam.sen benim için zaten 1 numaraasın.ellerine sağlık.başarılar.arzum

Anonymous dedi ki...

merhaba canım pastan harika olmuş bayıldım.bahar çiçekleri gibi cıvıl cıvıl olmuş ellerine sağlık

yanlızlık dedi ki...

selam..yaa tebrik ediyorum sizi bu havanın güzelligine de ancak boyle bir pasta yakısabılırdı tekrardan tebrık edıyorum ve bu yarısmada bırıncı olmanınzı umıt edıyorum yuregınıze gonlunuze saglık basarılar..ayrıca sıtenıde cok guzel basarılar

 
BLOG designed by