18 Mart 2008 Salı

10. TARİF SEVGİLİ BİRDİLİMDÜŞ'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM

10. TARİF SEVGİLİ BİRDİLİMDÜŞ YANİ http://birdilimdus.blogspot.com/beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.
Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
Öncelikle herkese merhabalar. Bu aralar oldukça yoğun bir dönem geçiriyorum. Tabii bu arada aldığım siparişler de var, gerçi onlar terapi gibi geliyor.
Arkadaşım Ahu'nun çok sevdiğim kızı Dilara'nın doğum günü içi hazırladığım pastayı sizlerle paylaşmak istedim. Küçük hanım nasıl bir pasta istediğine en sonunda karar verdi. Üstelik de benim çok istediğim bir pasta seçti. Barbie bebekli pastaaaaa!!!! :-)
Bu pastanın diğer bir özelliği de http://www.birdemliksohbet.blogspot.com/ tarafından hazırlanan En Güzel Pasta Yarışması etkinliğine katılmış olması. Sevil Hanım'a hem kolaylıklar diliyorum hem de teşekkür ediyorum bu etkinlik için.
Pandispanya Malzemeleri ( Orjinalini Acemi Şef' ten bulabilirsiniz ):
4 iri ya da 5 küçük oda ısısında yumurta
2 su bardağı toz şeker
100 gr. erimiş margarin veya tereyağı
2 çay bardağı yoğurt ( ben süt kullandım )
3 su bardağı un
1/2 paket vanilya
1,5 paket kabartma tozu
175 dereceye ısıtılmış fırın
İç Malzemeler:
Hazır pasta kreması
Çilek, Kivi, Muz ( istediğiniz başka meyveler de olabilir. )
Dr. Oetker Frambuazlı Krem Şanti
2 su bardağı süt
Dış Süslemesi için:
Kırmızı ve beyaz renkli şeker hamuru
İnci şekerler
Kalıbımızı yağlı kağıt ile kaplayalım. Yumurta aklarını ayırıp köpük köpük olana dek çırpalım ve içine toz şekeri ilave edelim. Şeker iyice eriyip karışım bembeyaz olana dek çırpalım. Bir başka kapta yumurta sarıları, margarin ve yoğurdu iyice çırpıp, içine un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyelim ve çırpmaya devam edelim. Yumurta aklarını diğer kabın içine boşaltalım ve bir çatal ya da spatula yardımıyla iki karışımı birbirine yedirelim. Yumurta aklarının sönmemesine gayret edelim. Kalıba boşaltıp ısınmış fırında pişirelim. Pişen keki dışarıda 5-10 dakika soğuttuktan sonra kalıptan çıkarıp ızgara teline ters çevirip soğumasını bekleyelim. Etek şeklini vermek için kabımız yoksa derin ve büyük bir kase de yardımımıza yetişir. Kekin ilk katını alalım ve kasenin çapı kadar keselim. Kasenini içine strech film yerleştirelim ve kestiğimiz keki kasenin içine yerleştirelim. Arasına hazırladığımız pasta kremasını ve istediğimiz meyveden yerleştirelim. Tekrar kekimizden bir kat koyalım ve yine krema, meyve dizelim. Bunu bir kere daha yaptıktan sonra en son kek dilimini yerleştirelim. Strech film ile iyice kaplayıp, buzdolabında 5-6 saat kadar dinlendiriyoruz.
Daha sonra şeker hamurları ile dilediğimiz gibi süslüyoruz.

2 yorum:

Yaren dedi ki...

Evrencim pastan harika sana bol sans diliyorum canim:)

büşranur dedi ki...

pasta harikaaaaaaaaaaaaaaa olmuş tebrix evren inş yarışmayı sen kazanırsın bol şanslar

 
BLOG designed by