31 Mart 2008 Pazartesi

56. TARİF SEVGİLİ OBURFİL'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
56. TARİF SEVGİLİ OBURFİL YANI http://oburfil.blogcu.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
DOĞUM GÜNÜ PASTASI

Geçen yıl 29 Martta çok sevdiğim arkadaşım Rahşanın tatlı kızı Kardelen dünyaya geldi.. bende 1. yaş günü pastasını kimselere bırakmadan kendim yaptım.. Bu pasta ile En güzel pasta yarışması (http://birdemliksohbet.blogspot.com) ve P.D.Ç.S. ETKİNLİĞİ 20'yi düzenleyen sevgili arkadaşım Canan (http://mucizembenibul.blogcu.com) için yayınlıyorum. Kendilerine kolaylıklar diliyor ve Teşekkürlerimi iletiyorum..

Pandispanya Malzemesi:

5 Adet yumurta
5 Kahve Fincanı Toz Şeker
4,5 Kahve Fincanı Un
1 Paket Kakao
3 Yemek Kaşığı Süt
1 Paket Kabartma Tozu
Ara Krema Malzemesi:

2 Kahve Fincanı Toz Şeker
2 Kahve Fincanı Un
6 Kahve Fincanı Süt
2 Kahve Fincanı Su
1 Paket Vanilya
1 Paket Kremşanti (arkasındaki tarife göre hazırlanmış)
2-3 Adet Muz
Üst Krema Malzemesi:

1 Paket Kremşanti (arkasındaki tarife göre hazırlanmış)
1/2 Paket Çikolatalı Sos
1+1/4 Su Bardağı Süt (çikolatalı sos için)
1 Paket (60 veya 80 gr) Sütlü Bitter Çikolata
1/2 Paket Fildişi Çikolata
Antep Fıstığı
Yan kenarları için: Renkli ve Minik Şekerlemeler
Yapılışı: Pandispanya için Yumurta ve şeker mikserle çırpılır. Süt, Un, Kakao ve kabartma tozu koyulup önce mikseri açmadan, sonra mikserle çırılır. Kelepçeli kalıbımız yağlandıktan sonra karışım içine dökülür. 170-175C li önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

Kekimizi fırına koyduktan sonra ara kreması için süt, su, şeker ve un tencereye katılır ve pişene kadar karıştırılır. Altı kapatılıp vanilya eklenir ve az ılıyana kadar karıştırılır. Muhallebimiz soğuduktan sonra hazırlanmış kremşanti eklenir ve mikserle çırpılır.

Kekimiz piştikten sonra 3 kısma ayrılır. Kek Süt ile ıslatılır. Ara katlarına muhallebili karışım ile muz dilimleri konulur. En son kek dilimi konularak kapatılır. Üzerine ve yanlarına kremşantinin bir kısmı sürülür. Kalan kremşanti ile kenarlar süslenir.

Çikolatalı sos ve süt tencereye konur. İçine bitter çikolata eklenir ve pişirilir. Ilıkken pastanın üstüne yayılır. Fildişi çikolata benvari usulü eritilir. Kremşanti sıkacağının düz ucu ile isim yazılır. Antep fıstığı ile süslenir. Ben bir tanede Kiraz koydum:)

Pastamızın yan tarafları ise renkli şekerlemeler ile süslenir.

1 yorum:

Anonymous dedi ki...

seni tebrik ediyorum ellerine sağlık kekinden kremasına kadar kendin yapmışsın tebrikler mutfakta sevmediğim tek konu hazır kek kullanmak kokusu filan bana acayip geliyo eğer insanlar mutfağa giriyorsa 30-40 dk ayırıp evde yapsınlar yarın deneyeceğim teşekkürler...

 
BLOG designed by