11 Mart 2008 Salı

2. TARİF SEVGİLİ RUVEYDA'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
2. TARİF SEVGİLİ RÜVEYDA YANİ http://gulcinpehlivan.blogcu.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık.
ŞIK PASTAM



Duydum ki http://birdemliksohbet.blogspot.com/ olarak 10 Mart tarihinde başlayıp 10 Nisan tarihine kadar devam edecek "EN GUZEL PASTA" adlı ödüllü bir yarışma yapılıyormuş. Ben de bu yarışmada yerimi almak için pastamı sitemde yayınlıyorum.Birinci olan arkadaşımız "PORSELEN DEMLİK ETKİNLİĞİ"nde 14 Nisan tarihinde ev sahibesi olacakmış. Siz değerli blog arkadaşlarımızın bu organizasyona katılımızı ve oylarınızı bekliyoruz.


İşte tarifim ....

PASTANIN KEKİ İÇİN
5 yumurta
1.5 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 bardak rondodan geçirilmiş ıspanak
1 limon kabuğu rendesi
2.5 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
PASTANIN MUHALLEBİSİ İÇİN
1 kg süt
2.5 kahve fincanı un
2.5 kahve fincanı şeker
1/5 gr margarin
1 paket vanilya
1 paket kremşanti
Tarif tek katlı bir pasta içindir.
1 kg.'ya yakın ıspanağı iyice yıkayıp ufak doğrayalım. Tencereye koyup suyunu çekene kadar pişirelim. Suyu bitip pişince el belendırından geçirelim.
Yumurta ile şekeri yaklaşık 10 dakika krema kıvamına gelene kadar çırpalım.
Yağla ıspanagı ekleyip çırpalım.
Limon kabugu rendesini koyup cırpalım.
En son unla kabartma tozunu eleyip cırpalım ve yağlanmış fırın tepsisine koyalım. 180 derede üstü kızarana kadar pişirelim. (Keke kürdan batırıyorum temiz çıkıyorsa pişmiş demektir, aklınızda bulunsun.)
Kek pişince muhallebisini hazırlayalım.
Tencereye sütü, şekeri, unu koyup muhallebi kıvamına gelene dek karıştıralım.
Muhallebi kıvamına gelince ocağın altını kapatıp margarini ve vanilyayı ekleyip yaklaşık mikserle 5 dakika karıştıralım. Kremşantiyi de ekleyip 5 dakika daha karıştıralım. (Karıştırmak önemli)
Üç adet bu şekilde kek hazırlayıp (resimden anlaşıldığı üzere pastam üç katlı) pandispanyaları ikiye bölüyorum. İçlerinden bir kısmını ayırıyorum, aralarına hazırladığımız kremadan ve meyvelerden koyarak üç katı üst üste yerleştiriyorum. Kekin ayırdığım kısmını rondodan geçiriyorum, kremanın kalanını da pastanın üzerine döküp kıyılan keki üzerine serpiştiriyorum.
Daha sonra da meyvelerle süsleyerek pastamı tamamlamış oluyorum.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Yaren dedi ki...

CAnim benim tarifim hazir sayfama ekledim ,alabilirsin.Davetin icin tekrar tesekürler ve kolayliklar diliyorum.

 
BLOG designed by