27 Mart 2008 Perşembe

44. TARİF SEVGİLİ BAHAR 'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
44. TARİF SEVGİLİ BAHAR YANİ http://baharcaaa.blogcu.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık

FENERBAHÇE FORMASI ŞEKLİNDE PASTASI

OĞLUM'UN DOĞUM GÜNÜ MASASI VEEEEEEEEEE

Arkadaşlar herkese merhaba.Bugün sizlerle oğlum,canım,birtanem OĞULCAN'ın doğumgünü masasını ve onun muhteşem doğumgünü pastasını paylaşmak istedim.Erkek çocukları bilirsiniz.Genelde futbola,topa meraklı olurlar birşey istedikleri zamanda hemen onlarla alakalı şeyler isterler.İşte benim oğluşumda öyle.Doğum günü pastan nasıl olsun istersin diye sorduğumda bana verdiği ilk cevap FENERBAHÇE li bir pasta olsun dedi.Bizde sevgili arkadaşım Yasemin (LEZZETMUTFAĞI ) ile birlikte düşündük veee bu forma şeklinde pastayı yapmaya karar verdik.Veee sıvadık kolları.Şimdi geçelim pastamızı nasıl yaptığımıza.Birde benim oğluşum pastayı çikolatalı sevdiği için pastamız çikolata yoğunluklu oldu.

****MALZEMELER****

pandispanyası için:

*8 yumurta

*2 su bardağı un

*1 su bardağı nişasta

*2 su bardağı şeker

*1 paket kakao 25 gr.

*1 türk kahvesi fincanı kaynar su

ara kreması için:

*1 kg süt

*3 kaşık un

*2 kaşık nişasta

*1 bardak şeker

*1 poşet kakaolu kremşanti

*kremşantiyi çırpmak için 1/2 bardak süt

*fındık kırığı ve antepfıstığı,damla çikolata

Üzeri için:

*7 poşet kremşanti

*5 bardak soğuk süt

*gıda boyası
****YAPILIŞI******
Pandispanya malzemelerini sırasıyla çırpıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsilerimize paylaştırtık.Benim fırınım mini fırın onun tepsisiyle iki tepsi oldu.Bunları önceden ısıttığımız fırınımızda içini çekene kadar pişirelim.Krema malzemelerini bir tencereye alıp muhallebi gibi pişirelim ve iyice soğumasını sağlayalım.Buz gibi olduktan sonra içine çırptığımız bir poşet kakaolu kremşantiyi ekleyelim.Ara kremamız hazır.Sonra kekimizin bir tanesini ikiye bölüp arasına kremasını ve fındık,fıstık,damlaçikolata serpip üst katını yerleştirelim.İkinci kekimizden iki adet kol şeklinde parça keselim ve yanlarına yerleştirelim.Onunda arasını kesip kremasını ve iç malzemesini koyalım.Üst katını kapatalım.Sonra yaka kısmını biraz oyalım......


Sonra biz bir baktık kenardan köşeden bayağı bir pandispanyamız kalmış.Bizde bunuda değerlindirelim dedik ve top yapmak aklımıza geldi.Kalan kısmıda ikiye bölüp derin bir kasenin içine streçfilm yerleştirdik kekimizin bir parçasını kasenin şeklini alacak biçimde yerleştirdik ve içine krema ve biraz kek parçası doldurduk.Diğer parçayıda kapak şeklinde kapattık ve dolaba kaldırdık.Sonra biraz donduktan sonra ters çevirdik formanın altına yerleştirdik.Sonra gıda boyası ile renklendirdiğimiz krem şanti ile forma şeklinde çizgi çizgi süsledik.Topumuzada bişeyler yapmaya çalıştık ama ilk denemeye göre bayağı güzel oldu siz ne dersiniz çok güzel demi.Varya size bişey söyleyimmi kekimizden hala parçalar arttı veeeee biz onları harika truflar yaptık.Tarifi daha sonra.
TOP PASTANIN İÇ GÖRÜNTÜSÜ....

Arkadaşlar ben bu pastayla arkadaşım sevilin davet ettiği EN GÜZEL PASTALAR yarışmasına katılmak istiyorum.Bu nazik daveti için çok teşekkür ederim.Sizlerde oylarınızı esirgemeyin arkadaşlarım.Desteklerinizi bekliyorum.........

0 yorum:

 
BLOG designed by