27 Mart 2008 Perşembe

45. TARİF SEVGİLİ GULDENCE 'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
45. TARİF SEVGİLİ GULDENABLA YANİ http://guldenceninmutfagi.blogspot.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık

ILK SEKER HAMURLU PASTAM


Sevgili ozleminpastacafesi.blogspot.com/ özlemin evsahipligini yapmis oldugu pastakolik etkinligine ve birdemliksohbet.blogspot.com/ sevilin sayfasindaki en güzel pasta yarismasi etkinlige nacizane ilk seker hamurlu pasta tarifimle katilmak istiyorum.Her iki arkadasimada sevgilerimi gönderiyorum:)


Sevgili hanimlar;
Benim seker hamurunuda kendi yaptigim ilk seker hamurlu pastami sizlerle paylasmaktan o kadar cok mutluyumki anlatamam.Tarifi imkansiz bir duygu bu.Seker hamuruyla yapilmis pastalari her zaman gipta ile izlemekten ileri gidememistim.Hayranlik duyarak cogu sitelerde izler gecerdim.Cesaretimi bir türlü toplayamadim bu zamana kadar böylesi güzel pastayi yapabilmek icin.

Acikcasi bu hamurun nasil olustugu hakkinda hicbir fikrimde yoktu.Internetten arayarak bir kac tarif okumustum fakat,kafamin dahada fazla karismasindan öteye gidememistim.Taki http://www.ayseyaman.blogspot.com/ hanimin sitesindeki tarife ulasana kadar.Sevgili aysenin sitesine nereden ulastim,onuda pastanin tarifini verirken uzun uzun paylasacagim sizlerle.

Öncelikle mazemelerimi hazirladim ve uygun zamanimda yapmak icin hazir bulundurdum.Dün nihayet rengarenk seker hamurlarimi hazirladim.Bu gün sabah kahvaltidan sonrada pastami yapmaya basladim.Cok emek harcadim,acemi oldugumu düsünürseniz beni daha iyi anlarsiniz.Güzel olmasini istiyordum zira.Emegime benim gözümle baktigimda deydigini düsünüyorum.Fakat seker hamuru ustalari blogcu arkadaslarimin degerlendirmeleri,benim icin belirleyici olacaktir!!!


O kadar cok heyecanlandim ki pastami sizlerle biran önce paylasmak istedim.Tarifini ise bu günkü yorgunlugumu üzerimden atar atmaz verecegim.Ben bu güzel görüntüyü öncelikle seyretmek istiyorum müsadenizle!!!Emek verip bir seyler ortaya koyup,onun hazzini duymak cok güzel arkadaslar.Bunu bütün üreten arkadaslar bilirler.Her sey eyer emek harcanarak,kendi emeginiz ile ortaya koyuluyorsa,alinan haz ve mutluluk o kadar büyük oluyor!!!!


En kisa zamanda pastanin tarifinde bulusmak üzere iyi seirler diyorum,cünkü paylasimim bu seferlik seyirlik:)))


PASTAMIZIN TARIFI:



Iste zamani geldi!!!
Veee...ben pasta tarifinide yazmak icin oturdum pcmin basina.
Seker hamuru tarifiyle(özel olarak seker hamuru kategorisi olusturdum bu tarif icin.Kategorilerimden seker hamuru tarifini tiklayin)bir gün önceden seker hamurunuzu hazirlamanizi öneririm!
Asagiya verecegim pandispanya ve pasta krema tarifim GÜLDENCE tariflerimden.Yine aldim mazemeleri önüme ölctüm,tatdim,uyguladim ve sizlerle paylasmak kismet oldu:)


PANDISPANYA



PANDISPANYA ICIN MAZEMELER:


  • 8 Yumurta.
  • 1 Su bardagi seker.
  • 1 Paket vanilyali puding tozu.
  • 2 Su bardagi un.
  • 2 Paket kabartma tozu.

HAZIRLANISI:
Yumurtayla sekeri cirpma kabina alip sekeri eriyene kadar mikserle cirpin.Vanilyali puding tozu,un ve kabartma tozunu ilave ederek hamuru kremsi bir sekil alana kadar cipin.Kek kalibinizi margarinle yaglayip un sepistirin.Hamuru kaliba döküpn.180 Derecede pisene kadar firinlayin.Sogumaya birakin.
Bu pandispanya tarifinden aldigim sonuc,bu zamana kadar yapmis oldugum en güzel pandispanya sonucuydu!!!Bu arada pandispanyaniz sogurken kremanizi hazirlayin



Arkadaslar yogun bir krema istiyorsaniz eyer benim verecegim ölcüyü aynen uygulayin,Harika oluyor.Lezzetine doyamayacaksiniz!!!


KREMANIN MUHALLEBISI ICIN MAZEMELER:


  • 1 Litre süt.
  • 1 Su bardagi seker.
  • 1/2 Su bardagi cilek marmelati.
  • 2 Paket vanilyali puding tozu.
  • 1 Yumurta.

KREMA ICIN MAZEMELER:



  • 400gr.Soguk krema.
  • 2 Paket Vanilya sekeri.
  • 1 Paket krema sertlestiricisi.(sahnesteif)

HAZIRLANISI:
Sütü tencereye alin.Cilek marmelatini mikserle veya robotla püre haline gelene kadar cirpip süte ilave edip karistirin.Diyer mazemeleride ekleyip,kisik ateste kati bir muhallabi pisirip sogumaya birakin.
Krema icin mazemeleri cirpma kabina alip,mikserle yüksek ayarda cirparak kati krema elde edene kadar cirpin.Sogumus muhallebiyi cirpma kabina alin.Dikktinizi cekeyim,muhallebi soguyunca dahada katilasmis olacaktir.O sebeple muhallebiyi el blendirinden gecirerek kremsi olmasini saglayin.
Kremayi muhallebinin üzerine bosaltarak kasikla alttan yukari dogru karistirarak muhallebiyle tamamen karistirin.Resimlerle bu asamalarida gösterdim,resimlere bakin.
Tüm hazirliginiz tamam simdi pandispanya kekini ekmek kesme bicagiyla resimdeki gibi ikiye kesin.
Hazirladiginiz yogun kremanin tamamini pandispanyanin ilk katina döseyerek,diyerini üzerine kapayin.Artik seker hamuruyla calismaya baslayabilirsiniz.!!!



Öncelikle pastayi kaplayacaginiz seker hamurunu Acacaginiz zemine yogun pudra sekeri serperek merdaneyle itinali bir sekilde acin.Seker hamurunun üst yüzeyine pudra sekeri serpmeyin.Bunun yerine eyer hamur merdaneye yapisacak gibi olursa elinizi purda sekerine bulayarak hafifce hamuruin üzerinde gezdirin,yeterli olacaktir.Merdaneyi gayet yumusak hareketlerle hareket ettirin,yoksa hamur merdaneye yapisiyor!!!
Actiginiz seker hamuruyla pandispanyayi kaplayip,kenarlarindaki fazla hamuru bicakla keserek temizleyin.Bu asamadan sonra artik pastanin süslemesine gecebilirsiniz.En zevk veren kismida bu asamalar:)))


Benim verdigim sekiller gül ve yapraklardan olusuyordu.Resimlerle bunu size göstermek istedim.Yaprak icin yesil hamurunuzdan alarak istediginiz kalinlikta acin.Kalp kaliplarla kesip,ince sislerle yapraklari sekillendirin.Pastanin istediginiz yerine hafif yumusak hareketle bastirarak yapistirin.Ayni hamirdan ince uzun seritler elde etmek icin,hamurun üzerinde elinizi oklava gibi kullanarak serit seklini verdiginiz hamurlarida orantili keserek yapraklarin arasina ortadan disa dogru yerlestirin.


Ben güller icin yine yarim kücük yuvarlaklar keserek resimde gördügünüz gibi dizerek yumusak hareketle rulo olarak sardim.Bu kisim gülün göbek kismini olusturdu.Sonra yine biraz daha büyükce yarim yuvarlaklar keserek gülün göbek kisminin disina teker teker sardim.

Pastanin üzerine yerlestirdikten sonrada yine ince sis ile yapraklarda kivrimlar olusmasi icin,yapraklara sekil verdim.Bu size kalmis birsey.Istediginiz kadar cok renkli güller yapabilirsiniz.Ben iki renkli olmasini tercih ettim,sari ve pembe kullandim.
Kücük sari ve beyaz sekerlemelerlede süsledim.
Afiyet olsun.
Canlarim,öyle alel acele yazilacak bir tarif deyildi,o yüzden sizleri beklettim,beni mazur görün!!!!


5 yorum:

Anonymous dedi ki...

gulden ablam oyumuda sana kullandim basarilar dilerim bir tanem, pasta mukkemel çunku.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

bedaliza dedi ki...

CANIM OYUMU VERDİM PASTAN HAKKINDA YORUMUMU DA SAYFANA YAZIM

Anonymous dedi ki...

bence cok güzel olmus kusursuz diyebilirim.

ngr - (Nigâr) dedi ki...

Ellerine sağlık ablacığım...Benimki dahil yarışmadaki en güzel pasta bu walla. oy bile verdim sana. Hemide en mükemmelinden :)

rana dedi ki...

güldencim oy vermemek haksızlık olurdu ellerine sağlık başarılar dilerim.

 
BLOG designed by