25 Mart 2008 Salı

35. TARİF SEVGİLİ TULİN'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
35. TARİF SEVGİLİ TULİN YANİ http://sekergibi.blogspot.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
hop hop renkli top pastası


arkadaşlarım pasta yapmak meşakkatli iştir.herkes bilir
yapıcan
pişiricen
kıvam tuturucan
keki dağılmadan kesicen
krema lezzetli olacak
şeker hamuru şekil alacak vs. vs.
bide benim gibi umre yaşı yaklaşmış olanlar için artı bir zorluk ( ki en zor kısmı) çocukları pastadan uzak tutucan
onların ya bende yapıcam diye ünleyip yerlerde debelenmelerine aldırmadanişine devam edicen.bütün bu şartlar hazır eeeeee ne eksik tabiki yetenek ....
yani bazı arkadaşların yaptıkları pastaları görünce şunları yayınlayıp bende pasta yaptım diye ortalıklarda gezinmeye utanır oldum.
bu blog dünyasında o kadar usta pastacılar varki bana bu işi bıraktıracaklar sonunda şimdi onlara iki kişi daha katıldı. bu arkadaşların içinde bir pasta canavarı saklıymışta haberi,miz yokmuş. banane vermicem işte isimlerini bu gelin ve görümcenin özellikle cadı görümcenin ismini kimse alamaz ağzımdan onların reklamını yaptıramaz kimse bana ısrar etmeyin söylemem.
aaaaaaaa orta yerimden çatlattılar anacım beni söylermiyim hiç adlarını asla söylemem.
neyse şekerler bende yaptım bari şu pastamsı şeyle pastacafe nin evsahipliği yaptığı etinliğe katılim bari arada sıkışırız.hadi yüzümüzü yırttık madem en güzel pasta yarışmasına da katılalım da tam olsun.
yarışmamızın ev sahibi birdemlik sohbet uğrayın ve siz bütün oyları bana verin tamam mı?

önemli olan pasta güzelliği değil iç güzelliktir dimi ama yakında röntgen filmimi yayınlarım bakın içim ne kadar güzel..olmadı kandıramadık demi,. espride çok bayat..... sizi nasıl ikna edebilirim yazın bana yapmayan namert tir.
MALZEMELER
iki yumurta
iki fincan şeker
üç fincan un
1/4 su bardağı yoğurt
1/4 su bardağı sıvıyağ
bir çay kaşığı karbonat.
KREMASI
cremole, süt, bitter çikolata
ŞEKER HAMURU
1/4 cup suyarım çorba kaşığı jelatin
1/4 cup mısır şurubu
1 tatlı kaşığı glikoz
1 çay kaşığı margarin
YAPILIŞI
yumurtların aklarını ve sarısını ayırıyoruz. akları kar haline gelinceye kadar çırpıyoruz.diğer kapta yumurta sarılarıyla sırasıyla şeker, yoğurt,yağ ve karbonatla birlikte elenmiş unu çırpıyoruz.akları iki defada yavaşça karıştırarak söndürmeden bu karıişıma ekliyoruz.
kare şeklinde bir kalıba dökerek 180 derecede pişiriyoruz.fazla kızarmış olan kenarlar varsa çıkarıp kekimizi enine 3 eşit parçaya kesiyoruz.her katı hafif ıslatıp arasına bolca krema sürüyoruz.kekin etrafınıda hafifçe kremayla sıvayıp 1 saat kadar dinlendiriyoruz.jelatinimizi yarım cup suda benmari usulü iyice ısıtarak eritiyoruz asla kaynatmıyoruz.içine mısır şurubunu ve gliserini ekleyip 2 kere elenmiş pudra şekerini azar azar ekleyerek sert bir hamur elde ediyoruz.yeşil ve kırmızı gıda boyalarıyla şeker hamurumuzun bir kısmını renklendiriyoruz,yeşil hamuru açıp pastamızı kaplıyoruz.kırmızı beyaz ve yeşil hamurlardan toplar yapıp su yardımıyla pastamıza yapıştırıyoruz.benim toplar biraz eksik geldi üstte açıklıklar kaldı ama napalım sağlık olsun.

0 yorum:

 
BLOG designed by