24 Mart 2008 Pazartesi

33. TARİF SEVGİLİ TUGBA'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
33. TARİF SEVGİLİ TUGBA YANİ http://pastacitugba.blogcu.com beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
EŞİMİN DOGUM GÜNÜ PASTASI

15 Mart eşimin dogum günüydü ve ona yine kendi ellirimle yaptım dogum günü pastasını.Bu pastam biraz daha iyi oldu çünkü pastaland'dan aldıgım çiçek va yaprak kalıplarını kullandım.Ayrıca acerler pastamalzemeleri magazasından dönen pasta standı ve küvertür diger iç malzemeleri aldım ve fiyatlarıda piyasaya göre daha uygun geldi.Pastanın çiçeklerini 1 gün önceden hazırladım ve bahar geldigi için bende mor ve sarı menekşeler yaptım.Bu sefer vaktim olmadı için hazır pasta tabanı kullandım.


Pastanın hazırlanışı:
1 Adet hazır pasta tabanı
krema için:
200 gr fildişi küvertür
200 gr sıvı krema

Arasına:
1 Adet küp küp dogranmış muz
150 gr çikolata kaplı krokanlı çamfıstıgı
pandispanya ıslatmak için
süt
Şeker hamuru tarifi:
5 teaspoon jelatin
125 ml glikoz - 1/2 Cup
1 tablespoon gliserin
1 kg pudra şekeri (el ısısına göre daha az yada daha fazla kullanılabilir)
yarım çay kaşıgı tylose-c (dövülmüş kitre olabilir)
YAPILIŞI:
Jelatini 5 çorba kaşığı su ile karıştırılalım. Az ateşte devamlı karıştırarak eritelim. İçerisine gliserini ve glikozu da ilave edelim ve birlikte karıştırarak hepsinin erimesini sağlayalım.1 kg pudra şekerinin yarısını yoğurma kabımıza koyalım. Jelatinli karışımımızı pudra şekerinin üzerine ilave edip tahta kaşık ile karıştıralım. Kalan pudra şekerini ise azar azar ilave edelim ve aynı zamanda yoğurmaya başlayalım. Hamuru sertleştirmeden şeker ilave edelim. Eğer soğuk bir ortamda çalışıyorsanız şeker miktarı fazla gelebilir veya sıcak bir ortamda çalışıyorsanız şeker miktarı az gelebilir. Normal oda ısısında çalışmanızı tavsiye ederim. Onun için tüm şekeri bir anda kullanmayın . Azar azar ilave edin. Hatta hamur sertleşmeye yakın şeker eklemesini durdurun ve tylose-c 'yi ilave edin. Ve hamurunuzu kıvama gelene kadar çok iyi yoğurun.Eğer hamur kıvama gelmekte zorlanıyor ve yapış yapış elinize yapışıyorsa, pudra şekeri yerine zar azar buğday nişastası ekyerek hamuru kolayca toparlayabilirsiniz..

Kremanın yapılışı:
Küvertürü benmaride karıştırarak eritelim,kremayı mikserle yüksek devirde çırpalım,erittigimiz çikolatayı kremanın içine katıp 7-8 dk daha çırpalım.
pasta tabanını süt ile ıslatalım arasına bir kat krema sürelim ve iç malzemeleri koyup bir kat daha krema ile kaplayalım.
Pasta tabanının diger katını üzerine kapatıp etrafına ince bir tabaka krema ile kaplayalım.
Yaptıgım şeker hamurundan renklendirmaden beyaz olarak açtım(margarin yada pudra şekeri ile açarsanız yapışmaz)dikkatlice pastanın üzerine koydum.Elimle düzelttim ve kenarlarındaki fazlalıkları pizza bıçagı ile kestim.Çiçeklerden artan renkli hamurlardan şeritller keserek kurdela yaptım ve çiçekleri su ile pastanın üzerine yerleştirdim.

18 yorum:

Seray dedi ki...

Çok beğendim ben bu pastayı
Ellerinize sağlık.

Sevgiler

megasayfa dedi ki...

sanki resim gibi harika bir pasta başarılarının devamını dilerimmm

tugba dedi ki...

sevgili sevil;
benide yarışmaya dahil ettigin için sana teşekkür ederim.Oyları ile beni destekleyenlere ayrıca şimididen teşekkür ederim

tugba dedi ki...

sevgili sevil;
benide yarışmaya dahil ettigin için sana teşekkür ederim.Oyları ile beni destekleyenlere ayrıca şimididen teşekkür ederim

tugba dedi ki...

sevgili sevil;
benide yarışmaya dahil ettigin için sana teşekkür ederim.Oyları ile beni destekleyenlere ayrıca şimididen teşekkür ederim

Anonymous dedi ki...

Muhteşem bir pasta.Muhteşem bir görünüm.Eminim ki bu pasta birinci olur..Ellerinize sağlık..

Anonymous dedi ki...

benim canım yiğenim tuğba aşçıların ve eşlerin en güzelidir ellerine sağlık seni seviyorum halan nurhan şahin

Anonymous dedi ki...

tuğbacım her zaman sana güvenmişimdir ve hep seni haklı görmüşümdür beni yanıltmadın pastan mütiş olmuş ellerine sağlık enkısa sürede yemek istiyorum enişten muzaffer şahin

Anonymous dedi ki...

gerçekten mükemmel gözüküyor.tadınında görünüşü gibi güzel olduğuna eminim.1001reyon....

Anonymous dedi ki...

tuğba hanım sizi tebrik ederim.bence yarışmadaki en güzel pasta.bu pastayı pc nin ekranından girip yememek için kendimi zor tutuyorum.eşiniz çok şanslı.ayrıca sizinle tanışıp yaptığınız bu harika pastaları tatmak istiyorum. :) çiğdem.

tugba dedi ki...

Sevgili halacım ve eniştem
pastamı beyendiginiz için ve oyladıgınız için çok teşekkür ederim.keşke yanımızda olsanızda pastalareımı beraber yesek
sizleri seviyorum

Sevgili Çiğdem
bende sizinle tanışıp sohbet etmeyi çok isterim.inşallah pastalarımdan yemek de nasip olur.
oyunla destekledigin için için teşekkür ederim

Anonymous dedi ki...

sevgili tugbacıgım bu yaşıma kadar gördügüm en güzel pastayı yapmışsın.senin eşinin yerinde olmak isterdim pastadaki çiçeklerinle baharın geldigini bana hatırlattın.başarılarının devamını dilerim...Sevil Sadıkoglu

Anonymous dedi ki...

sevgili kızım tugba yaptıgın pastaları gördükçe senle çok gurur duyuyorum.bi anne olarak çok duygulandım bana yaptıgın pastanın görüntü ve tadıda çok güzeldi.sana yapılan yorumları okudukça da çok mutlu oluyorum başarılarının devamını dilerim...Süreyya Santur

Anonymous dedi ki...

harika görünüyor ellerinize saglık çevrenizdekiler çok şanslı olmalı bende bu şekerlerin nasıl yapıldıgını arıyordum teşekkürler, bol şanslar....

Anonymous dedi ki...

tugba hanım pastanızın görüntüsünü çok begendim görüntü olarak çok güzel görünüyo umarım tadıda çok güzeldir...ellerine saglık Melek Gökhan

Anonymous dedi ki...

TUĞBACIM BEN KÜÇÜK HALAN PASTAN ÇOK ŞEKER OLMUS AMA SEN DAHA ŞEKERSİN BUNU UNUTMA SENİ ÇOK SEVİYORUM ANLAYABİLİYORSUN SANIRIM

irem dedi ki...

canım arkadaşım tadı da çok güzeldi!

Anonymous dedi ki...

tugbacım pastan çok güzel olmuş en güzeli senin pastan ellerine saglık ben elanur

 
BLOG designed by