24 Mart 2008 Pazartesi

27. TARİF SEVGİLİ SNİMET'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM

27. TARİF SEVGİLİ SABAHAT YANİ http://snimet.blogcu.com/beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
DOĞUM GÜNÜ PASTAM

İşte doğum günü pastam. Kendi doğum günü pastamı kendim yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim. bu ayın 17 sinde kutladım ama yaşımı söylemiyim...
Tabi bazı aksiliklerden dolayı ancak bu güne denk geldi. Yarışma içinde elime iyi bir fırsat geçmiş oldu. Umarım herkes beğenir. Valla yiyenler bayıldı. Gerçi bende çok beğendim ......
Son yorumlarda sizden....
Arkadaşım sevil in hazırladığı
EN GÜZEL PASTA YARIŞMASI nda sizlerin desteğini bekliyorum....




Keki için malzemeler:

7 yumurta,
2,5 su bardağı toz şeker,
1 buçuk su bardağı süt,
13 fincan un,
2 paket kabartma tozu,
1,5 su bardağı ayçiçek yağı,
1 adet portakal kabuğu rendesi,
1 yemek kaşığı tarçın,
1,5 su bardağı süt (keki ıslatmak için)

Üzeri için malzemeler:

2 paket hazır beyaz krem şanti,
1 paket hazır kakaolu krem şanti,
2,5 su bardağı süt,
10 adet çilek,
2 adet kivi,
2 adet portakal,
2 paket tart jöle (tarifine göre su eklenerek pişirilir)

İçi için malzemeler:

1 kase iri çekilmiş ceviz,
1 paket çikolata sosu,
2,5 su bardağı süt,
2 adet muz.

Kekin yapılışı:

Dikdörtgen tepsi için vermiş olduğum kekin yapılışı:

İlk olarak yumurtayı iyice mikserle çırpın. Şekeri ilave edip 10 dak. daha çırpın. Yavaşça sütü ilave edin ve çırpmaya devam edin. Unu ve kabartma tozunu birlikte ilave edin. Tekrar çırpmaya devam edin. Boza kıvamında olması gerek. En son olarak sıvı yağı ilave edin. Portakal rendesi ve tarçını da ilave edin. Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede 45-50 dak. pişirin. Soğuduktan sonra isteğe göre 2 yada 3 kat olacak şekilde eşit ayırın. Ben 2 kat yaptım. Eğer siz 3 kat yapacaksanız iç malzemeyi iki ölçü yapmanız gerekir. Ayırdığınız keki bir cezvede ısıtılmış süt ile her yanı eşit şekilde ıslatın.

İç malzemenin hazırlanışı:

Çikolata sosunu süt ile pişirin. Kıvamının çok koyu olmamasına dikkat edin. Ocaktan alın ve cevizi ilave edin. İyice karıştıktan sonra ıslattığınız kekin ilk katına her tarafına eşit olacak şekilde dağıtın. Muzu dilimledikten sonra eşit şekilde yerleştirin. Kekin diğer katını üzerine koyun. Cezvede ısıtılmış süt ile üst katıda ıslatın.

Süslemesi:

Beyaz kremayı önceden süt ile hazırlayıp buzdolabında daha koyu kıvama gelmesi için bekletin. Tabi bu işlemi kakoluda da yapın.(kremayı keki fırına verdiğiniz zaman yaparsanız daha kıvamlı olur). Beyaz kremayı üzerini tamamen kaplayacak şekilde sürün. Kakaolu krema ile süslemeyi yapın. Orta kısmına meyveleri dizin. Meyvelerin üzerini tamamen kaplayacak şekilde az ılınmış jöleyi dökün. Afiyetle yiyin. Kutlamanızı yapıp servis yapın…

18 yorum:

nigar-ngr :) dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım... bol şans diliyorum. bu arada ben bu pastadan yediğim için senin ellerinden lezzitinin süper olduğunu biliyorum.bunuda burdan duyurmak istedim :)

ExCaLiBuR dedi ki...

çok güzel elinize sağlık
sağlıcakla kalın Excalibur38

Anonymous dedi ki...

selam sabahat pastan güzel omuş canım senin tariflerden kopya çekiyorum aramızda kalsın devamını dilerim inşallah :))tariflerinin iştah açıcılar bu arada ellerine sağlık merve

mutfaktelaşı dedi ki...

OYUMU KULLANDIM ELLERİNE SAĞLIK.BAŞARILAR.

Anonymous dedi ki...

görüntü süper tadıda süperdi ellerine sağlık elcambazım benim. SEHER

Anonymous dedi ki...

pastan çok güzel olmuş canım.
BRAVO.İşşallah 1. olursun

gön

izel deniz

Anonymous dedi ki...

ellerine sağlık.

pastan çok güzel olmuş.
Birinci olmanı dilerim.

izel

ECE dedi ki...

CANIM DABAHAT TEYZEM ÇOK GÜZELDİ PASTAN. 1.OLMANI İSTERİM. ECE:))

Anonymous dedi ki...

pastaneden hazır almış gibi olmuş eline sağlık bol şans - ayşe

Anonymous dedi ki...

GÖRÜNTÜSÜ KADAR TADIDA ÇOK NEFİSTİ, ELLERİNE SAĞLIK 1.OLMAYI HAKEDİYORSUN. SEVGİLER, BAŞARILAR... :)) SÜNDÜS

Anonymous dedi ki...

ne güzel olmuş görüntüsü tadıda güzeldir herhalde, başarılar... sude

Anonymous dedi ki...

Görüntüsü harika, eminim tadıda mükemmeldir. Ellerine sağlık canım.MERVE

SEC-HILL dedi ki...

can�m f�st�m pastan �ahaneydi ya ne mutluki bana do�umg�n�nde yan�ndayd�m veeeee pastandan yiyebildim ama tadi dama�mda kald� en g�zel pasta seninki tebrik ederim can�m �pt�m :D

Anonymous dedi ki...

çok güzel olmuş.
tadıda öyle güzeldir.
iel

Anonymous dedi ki...

ellerine sağlık!
izel

Anonymous dedi ki...

çok güzel olmuş.
tadıda öyle güzeldir.
iel

Anonymous dedi ki...

hazır pasta gibi olmuş
çokta güzel!!

ALPER dedi ki...

canım baldızım pasta süper olmuştu ya tadı damağımda kaldı be yaw ellerine sağlık en kısa zamanda yine yapman dileğiyle başarılar dilerim.

 
BLOG designed by