30 Mart 2008 Pazar

54. TARİF SEVGİLİ YAŞAMKIYISI'NDAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
54. TARİF SEVGİLİ http://yasaminkiyisindan.blogcu.com/beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
ATOM BOMBASI


Bu pastamla en güzel pasta yarışmasına katılıyorum..Valla o kadar harika pastalar yapmışki arkadaşlar..Ben en güzel pasta benimdir diyemiyorum..Ama çok lezzetlidir diyebilirim..Bu pasta tarifini bloğumu ilk açtığım zamanlar yayınlamıştım ama resimsiz.Çünkü ilk zamanlar tarif defterimi yanıma alıp ordaki tarifleri yazıyordum:) http://www.birdemliksohbet.blogspot.com/ Arkadaşımız davet etti sağolsun..Bende nazik davetine bu pastamla icabet ediyorum..kabul görür inşallah..



KEK İÇİN MALZEME;
4 adet yumurta
4 fincan un
4 fincan şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu

KREMA MALZEMESİ:
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı mısır nışastası
5 yemek kaşığı toz şeke
125 gram margarin
1 su bardağı iri çekilmiş fındık
Yarım su bardağı meyve şekerlemesi(isteğe bağlı)

GLAZÜR İÇİN:
50 gram yağ(ılık olsun
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı pudra şekeri

YAPILIŞI:
Kek için verilen malzemeleri çırpıp yağlanmış bir kalıba koyup 170 derecede pişirin..pişip soğuduktan sonra ikiye bölün..Çukurca bir kaba koyup bastırın kabın şeklini alsın..Krema için verilen malzemeleri yağ dışında hepsini muhallebi gibi pişirin..Yağı ilave dip karıştırın..Krema ılınınca resimde görüldü şekilde kekin üzerine dökün..diğer kek parçasını da üzerine kapatın.Buzdolabında en az 6-7 saat bekletin..Dolaptan çıkarıp ters çevirin..glazür için verilen tüm malzemeyi mikserle çırpın ve pastanın her tarafına sürün..Dilediğiniz gibi süsleyin..AFİYET OLSUN....

0 yorum:

 
BLOG designed by