30 Mart 2008 Pazar

53.TARİF SEVGİLİ BURCU'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
53. TARİF SEVGİLİ BURCU YANİ http://chaplincafe.blogcu.com beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
PASTAKOLİK ve EN GÜZEL PASTA YARIŞMASI 1/ BADEMLİ-VİŞNELİ PASTA

Sizlere söz verdiğim gibi pastamı yaptım...
Bugün paskalya olduğu için ,akşam da eşimin ailesine gideceğimiz için paskalya konseptli bir pasta yapayım dedim.
Tadını da,görüntüsünü de beğendiler çok şükür :)
Herzaman yaptığım pastalardan farklı olsun istedim Belçikada yaptığım ilk pastanın.Pandispanyamı değiştirdim ve farklı bir pastacı kreması(cremé patisserie) kullandım.
Bu pastayla hem Pastakolik etkinliğine hem de en güzel pasta yarışmasına katılıyorum.Oy vermek isteyenlerin dikkatine :P


Malzemeler:
Pandispanya için:
6 yumurta
1 buçuk su bardağı şeker
1 su bardağı un(badem tozu kullanmayacaksanız 1.5 su bardağı un)
1/2 su bardağı badem tozu
1/4 çay bardağı riviera zeytinyağı(ayçiçek de olur)
1 poşet hamur kabartma tozu
1 poşet şekerli vanilin

Pastacı kreması için:
300 ml. süt(aşağı yukarı 1.5 su bardağı-bardağın ölçüsüne göre değişir)
1 poşet şekerli vanilin(çubuk vanilin aslında)
3 adet iri yumurta sarısı
1/4 cup(50 gr.) toz şeker
1/8 cup(20 gr.)un
3 yemek kaşığı(20 gr.) mısır nişastası
10 ml.likör(Grand Marnier,Brandy,Kirsch) - (Ben Amaretto koydum 2 tatlı kaşığı)

İçi için:
1 kavanoz vişne kompostosu(veya taze vişne)
komposto'nun suyu
1/2 su bardağı süt
4 tatlı kaşığı amaretto
yeteri kadar file badem

üzeri için:
hindistan cevizi rendesi(yeşil boya katılmış)
1 poşet sade krem şanti
1 su bardağı(200 ml) süt(krem şanti için)
marzipan(badem ezmesi)
kırmızı,yeşil,sarı gıda boyaları
3 çorba kaşığı süt

Yumurtaları kırıp derin bir kaba koyun.Toz şekeri ekleyip mikserle köpük köpük oluncaya kadar çırpın.
İçine kabartma tozu hariç tüm malzemeleri ekleyip tekrar çırpın.
En son kabartma tozunu da ekleyin ve çırpın.
Hamuru yağlanmış 24 cm.lik yuvarlak kelepçeli kalıba koyup önceden 180 dereceye ısıtılmış fırın'ın orta katında yaklaşık 1 saat-1 saat 10 dakika kadar pişirin.(Kürdan testini geçene kadar)
Pişen pandispanyanızı soğuduktan sonra hava almayacak bir şekilde buz dolabında en az yarım gün bekletin.(Vaktiniz yoksa bu aşamayı geçebilirsiniz.)

Pandispanyayı isteğe göre iki,üç veya dört parçaya bölün.(ben üçe böldüm)
Kompostonun suyunu 1/2 su bardağı süt ve 4 tatlı kaşığı amaretto ile karıştırın.
Pastacı kremasını muhallebi gibi pişirip ocaktan almadan 30 sn. önce amaretto ilave edip iyice karıştırın.
Pandispanyanın en alt katına kompostu suyunun olduğu karışımın yarısını gezdirin,her yanına yayılsın.

Üzerine pastacı kremasının yarısını sürün.

Önce file bademleri,daha sonra da vişneleri dizin.

Kenarlardan taşmaması için ben herzaman 1 parmak boşluk bırakıyorum meyve dizerken.
İkinci katı üzerine yerleştirip aynı işlemleri tekrarlayın.Üçüncü kat pandispanyayı da koyup 3 çorba kaşığı süt ile ıslatın.
Pastanın üzerini ve yanlarını krem şanti ile sıvayın.

Krem şanti kaplı pastanızı arzu ettiğiniz gibi süsleyin.

Ben çimen görüntüsü için yeşil hindistancevizi rendesi kullandım,enjektörlü çiçek kalıplarımla marzipandandan çiçek ve yaprak yaptım.Yumurta niyetine küçük renkli bonibonlar kullandım.

Pastaneden aldığım paskalya için yapılmış marzipan hayvan figürlerimle süslemeyi tamamladım.Süslemesi tamamen zevkinize,hayal gücünüze ve elinizdeki malzemelere kalmış...
Afiyet olsun!

0 yorum:

 
BLOG designed by